OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en känsla för service som når ända ut i fingertopparna och ambitioner att utvecklas i din karriär? Är du en person med god samarbetsförmåga och en ”det löser vi”-attityd? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Kundservicemedarbetare med potential att på sikt ta större ansvar, exempelvis i en teamledarroll.
Placeringsort är för närvarande Malmö, men vi kommer inom en snar framtid (Q1 2025) flytta vår verksamhet till Landskrona då vi expanderar och utökar våra verksamhet.
Jobbet
I rollen som Kundservicemedarbetare innehar du en central roll mot både kunder och kollegor. Ditt arbete innebär att praktiskt verka för att hela transportsträckan kännetecknas av god service som överensstämmer med företagets värderingar.
Här ingår du i vårt kundservice team, där du arbetar flexibelt och tar ansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
- Proaktivt arbeta med DACHSERs informationssystem
- Proaktivt arbeta med DACHSERs operativsystem
- Hantera specifika kundupplägg samt EDI-flöden
- Regelbunden kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners via telefon, mail och övriga system hos DACHSER
Tjänsten är tillsvidare på 100% med arbetstider belagda på vardagar.
Vem är du?
Ditt arbete kännetecknas av flertalet kontaktytor, både internt och externt, därför ser vi att du besitter en bra samarbetsförmåga och att du har en god känsla för service. Som person är du välstrukturerad, initiativrik och drivande i ditt arbetssätt.
Meriterande är om du har erfarenhet från transport- och logistikbranschen, alternativt har jobbat med kundservice förr.
Då DACHSER är ett internationellt företag är det ett krav att du kan uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.
Du har ambitioner att utvecklas och växa i karriären och på sikt vill du ta ett större ansvar i en Teamlead/Manager roll.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Julia Andersson på telefon 0729 629604 eller på mail julia.andersson@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 13/12-2024 .
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalité i förarsätet.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584