OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivs du som utåtriktad, resultatorienterad och förtroendegivande? Är du den som andra vänder sig till när de behöver hjälp i exempelvis Excel? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Inside Sales till vår filial i Göteborg.
Jobbet
Inside Sales är en viktig del av vårt säljteam där du ger support till övriga kollegor vid bland annat nykundsbearbetning, upphandlingar, större prisförfrågningar samt vid implementering av nya kunder. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att marknadsföra DACHSERs varumärke med dess produkt- och tjänsteerbjudanden. Du bedriver även egen kundportfölj med fokus på nykundsförsäljning samt utveckling av befintliga kunder, detta främst via telefon.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Support till Sales Executive/Sales Manager i forma av administrationsarbete i CRM-system CIS
• Skapande och support av e-Logistics till kund
• Beräkning av spotpriser
• Löpande arbete med egen kundportfölj
• Delta vid implementering av nya uppdrag och kunder
Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100% med placering vid vårt platskontor i Göteborg.
Vem är du?
Vi söker dig med hög social kompetens, som arbetar resultatorienterat och som med energi tar dig an uppgifter. Du passar denna roll om du är ansvarstagande och har en hög affärsmässighet. Under din arbetsdag tycker du om att gå in i detalj över statistik i Excel eller uppdatera information i CRM-system. Det är till dig andra går för att få svar på hur den där kluriga formeln i Excel fungerar.
Vi lägger störst vikt på ditt engagemang och dina personliga egenskaper, därför är det inget krav utan enbart meriterande om du sedan innan arbetat inom transport- och logistikbranschen. Vi ser dock att du har erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning genom digitala kanaler. För att lyckas i rollen har du även god datorvana, där du utan problem kan hantera Excel och Powerpoint, erfarenhet från CRM-system är meriterande. Då DACHSER är ett internationellt företag är det krav på en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Marcus Eklund på marcus.eklund@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 30/6 2023.
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet.
DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 32 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584