OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DACHSER söker en Operations Manager
Har du en gedigen erfarenhet från transport- och logistikbranschen med fokus på styckegods? Vill du arbeta i ett globalt företag där du tillsammans med ditt team ansvara för den lokala driften? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Operations Manager till vår filial i Göteborg.
Jobbet
Som Operations Manager agerar du till stor del som spindeln i nätet där du har det huvudsakliga ansvaret för att upprätthålla den dagliga driften på filialen. Här ingår det att säkerställa och optimera effektivitet och lönsamhet, där du ansvara för att både personal, lokal och material kan leva upp till företagets standard.
I din roll växlar du från ett helhetsperspektiv till detaljnivå och sätter upp en stabil grund för ditt team att utvecklas på. Tillsammans skapar ni en trygg och trivsam arbetsplats där man ser möjligheter framför begränsningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter berör bland annat:
• Upprätthålla samt utveckla den dagliga driften på filialen.
• Personal- samt arbetsmiljöansvar för den operativa avdelningen.
• Ansvar för resultat och budget för den operativa avdelningen.
• Upprätthålla och utveckla samarbeten med lokala åkerier samt andra terminaler i nätverket.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering på DACHSERs filial i Arendal.
Vem är du?
Som person är du van att ta ansvar, etablera processer och rutiner samt strukturera arbetet för såväl dig själv som medarbetare. I din roll har du många kontaktytor både internt och extern, därför ser vi att du har en stark kommunikativ förmåga. Du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift, tyska är meriterande.
När det kommer till utbildning och erfarenhet söker vi dig som är utbildad speditör med relevant vidareutbildning på akademisk nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en grundläggande förståelse för vår verksamhet detta genom flera års dokumenterad erfarenhet från transport- och logistikbranschen på den skandinaviska marknaden med fokus på styckegods samt parti- och hellaster.
Vi ser också att du besitter kunskap gällande drift av terminal samt kontor, transport av farligt gods, transport till/från tredjeland samt god IT-kunskap.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Björn Josefsson på mail bjorn.josefsson@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2023-02-26.
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet.
DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 31 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584