OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du trygg med att fatta egna beslut? Vill du jobba i ett internationellt företag med möjlighet till både professionell och personlig utveckling? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Reklamations- och försäkringshandläggare till vår filial i Göteborg.
Jobbet
Som Reklamations- och försäkringshandläggare har du en viktig roll för att upprätthålla kvaliteten i vårt globala transportnätverk. Du ansvarar för att utreda och hantera reklamationer gentemot kunder och leverantörer. Detta genom reglering av skador på gods, kontakt med åkerier, utredning och beslutsfattning i ansvarsfrågor samt regress mot skadevållare.
Din funktion hanterar även försäkringsfrågor, bland annat försäkrar du gods som skickas i vårt nätverk och har kontakt med försäkringsbolag.
Försäkringsavdelningen är en central funktion för DACHSER Swedens fyra platskotor för vägtransport i Göteborg, Stockholm, Jönköping och Malmö. Du hanterar även i vissa fall reklamationer från vårt platskontor för sjö- och flygfrakt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter berör bland annat:
- Handläggning och hantering av reklamationer för skador på gods
- Varuförsäkra gods
- Kontaktperson mot externa parter så som åkerier, försäkringsbolag mm.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering vid vårt plastkontor i Arendal, strax utanför Göteborg.
Vem är du?
Vi ser att du är en person som trivs med att arbeta både i team och självständigt. Du är van vid att ta egna beslut och arbeta i högt tempo men med hög kvalitet på resultatet.
För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetslivserfarenhet från transport, logistik och spedition. Det är meriterande med kunskap inom NSAB/VTL/CMR och mycket meriterande med erfarenhet från skadereglering.
Då DACHSER är ett internationellt företag är det ett krav att du kan kommunicera både på svenska och engelske, i tal och skrift.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Lena Kroen på mail lena.kroen@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 24/5 2023.
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet.
DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 31 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584