DACHSER söker en Transportadministratör

DACHSER söker en Transportadministratör

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från logistikbranschen och en känsla för god service? Vill du arbeta inom ett globalt företag med möjlighet till både yrkesmässig och personlig utveckling? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Transportadministratör till vår filial i Göteborg.
Jobbet
I ditt arbete som Transportadministratör verkar du för att ge god service till våra kunder. Genom en nära dialog med både interna och externa intressenter, till exempel tullen och kollegor på din och andra filialer arbetar du för att säkra DACHSERs standard och hålla igång leveranskedjan.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
· Aktivt arbete med DACHSERs operativsystem
· Hantera EDI från kunder
· Slutregistrering av fraktdokument
· Utfärdande av tullhandlingar
· Hantera nätverksförsändelser
· Disponering av gods
Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100%. Arbetstiderna är belägna på vardagar med varierande schema mellan kl. 9.00-18.00 eller kl. 11.00-20.00.
Vem är du?
För att trivas i tjänsten ser vi att du har en god samarbetsförmåga som med van hand kan hantera många kontaktpunkter, både internt och externt. Som person är du välstrukturerad och arbetar organiserat.
Du har sedan tidigare några års arbetslivserfarenhet från logistikbranschen. Har du dessutom eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik är det meriterande. Din kommunikativa förmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift, är mycket god. Kan du något språk utöver dessa är det meriterande.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Operations Manager, Sören Sivebäk på telefon +46 31 709 34 00 alternativt via mail soren.sivebaek@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 5/6 2022.
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalité i förarsätet.
DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 31 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dachser Sweden AB, Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Postadress

Arendals Allé 5
Göteborg, 41879

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024