Däckansvarig på Hertz

Arbetsbeskrivning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Din roll

Vi söker nu en däckansvarig till vår avdelning Inventory & Yield. Avdelningen består av ett team på sju personer som huvudsakligen arbetar med bilplanering, logistikhantering, operativ prissättning, implementeringen av priser och villkor i våra affärssystem samt lönsamhetsanalyser. I denna roll kommer du vara den som har helhetsansvaret över Hertz Sveriges däckhantering. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta brett inom allt som har med däckhantering att göra så som, huvudkontakt gentemot vårt externa däcklager, vårt operationella nätverk och andra interna avdelningar. Inledningsvis kommer dina arbetsuppgifter till stor del bestå av implementering av rutiner, effektivisera logistikflöden avseende våra däck, administrera lagersaldon och även ett förbättringsarbete. I förlängningen kommer det även innebära upplärning inom grunderna i bilplanering för att vid tillfällen kunna stötta våra flottkoordinatorer. Du kommer att rapportera till Manager Inventory & Yield.

Vem är du?

Vi tror att du har en vidareutbildning inom exempelvis logistik eller ekonomi. För att trivas i tjänsten tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad och brinner för att implementera hållbara arbetssätt. En fördel är om du har flera års erfarenhet av logistik, branschkrav inget krav men meriterande. Kunskaper i Excel samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift är ett krav.

Vi erbjuder

Klyschan ”laget före jaget” passar oförskämt bra in hos oss. Respekt för varandra, trygghet och glädje är grunden i allt vi gör. Vi arbetar självklart aktivt med att internt utbilda dig som ny men vi lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som friskvårdsbidrag, företagshälsovård samt personalrabatt på hyrbil för att nämna några delar. Vi är även kopplade till Unionens kollektivavtal.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm, Solna. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar en sex månaders provanställning för denna tjänst.

Är du intresserad?

Vi går igenom urvalet löpande, så se till att registrera din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Välkommen med din ansökan!


Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024