Däckia söker en bilintresserad kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett bolag som ligger i teknisk framkant och har en internationell och mångkulturell företagskultur? Däckia är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och på kontoret i Kista finner du en familjär kultur med en fin gemenskap.
På Däckia söker vi nu en kundtjänstmedarbetare som vill vara med och leverera service i världsklass!
Arbetsbeskrivning
Hos Däckia kommer du tillhöra ett glatt och härligt team om fyra personer, där man hjälps åt och stöttar varandra.
Detta är en varierande roll där du supporterar bolagets kunder. Det är inkommande ärenden från B2B kunder, egna verkstäder, partner verkstäder och slutkunder, både via telefon och vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer också arbeta med order- och avtalsadministration, leveransplanering, systemsupport, intern rapportering samt reklamationer.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från att ha jobbat med kundservice och administration i minst tre år och känner dig bekväm i en sådan roll. Har du arbetat med orderadministration inklusive leveransplanering eller dylikt är detta en mycket bra erfarenhet. Vi söker dig som har god ekonomisk förståelse och är utbildad gymnasieekonom eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet.
Vidare behärskar du Officepaketet, framförallt god kompetens i Excel och kan hantera stora datamängder, och är en van systemanvändare. Har du tidigare arbetat i Navision eller Lime och har VBA erfarenhet, så är detta mycket meriterande. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat.
Vi ser att du är en service minded person som har ett positivt mindset. Du är kommunikativ, strukturerad, noggrann och stresstålig. Vidare ser vi att du är en självständig doer, initiativtagande, flexibel och kan hantera olika typer av människor. Slutligen är du en driven prestigelös och härlig teamplayer!
Att du dessutom har ett stort intresse för däck- och bilbranschen samt vill vara med och utveckla våra arbetssätt, då har du hittat rätt.
Du erbjuds
En spännande och varierande roll på ett familjärt bolag med en fin gemenskap, där man hjälps åt och har roligt tillsammans. Däckia sitter i nya fina lokaler i Kista tillsammans med systerbolaget Pirelli Tyre Nordic.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!
Din ansökan
För eventuella frågor är du välkommen att kontakta Johan Hård, Kundsupportchef, johan.hard@dackia.se. Skicka din ansökan via e-mail till ansokan@dackia.se senast 18 Mars 2022. Tillsättning kan ske innan detta datum.
Om Däckia:
Däckia är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. Däckias kärnvärden står för hög service, kunskap och säkerhet.
I kedjan ingår 65 Däckiaverkstäder och 50 samarbetspartners över hela landet. Däckia ägs sedan 2012 av Pirelli. Under 2019 omsatte bolaget 730 miljoner kronor och sysselsätter idag mer än 300 personer. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Kista Kista
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Postadress

Färögatan 33
Kista, 16451

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024