Däckia söker en Reskontraassistent

Arbetsbeskrivning

Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige.Nätverket med 57 egna däckverkstäder samt 50 Partnerverkstäder spänner från Ystad till Kiruna.Tillväxten har de senaste åren varit stark och 2008 omsatte Däckia AB 600 miljoner kronor.Däckia sysselsätter cirka 350 personer och har sitt huvudkontor i Täby utanför Stockholm. Rapporterar till: Reskontraansvarig Ansvarsområden * Avstämning av verkstäders kassaredovisning ca 55 st * Dela arbetsuppgift/back up till kundreskontra * Administration av servicebilar ca 100 st och ca 15 st släp * Företagskort Arbetsuppgifter Kassaredovisning * Hantera och boka kassautlägg samt göra kassaavstämningar Dela arbetsuppgift/back up till kundreskontra * Hantera kundreskontran, dvs boka inbetalningar och utreda felaktiga referenser, kvittningar, återbetalningar, kundförluster och manuell fakturering i mindre omfattning.* Stämma av bankkonton och reda ut diffar * Kravhantering * Bevaka att verkstäder åtgärdar felfakturering.Servicebilar * Administration i CBR (centrala bilregistret) * Administrera tider för besiktning och skattemärken * Hantering av bensinkort, försäkringsfrågor och skadeanmälningar * Kontroll och kontering av kostnadsfakturor som är kopplat till biladministrationen Företagskort * Beställning/avbeställning av företagskort * Kontrollera att kvitton har inkommit mot fakturan, kontroll av kontering och attest. Övrigt I alla ovanstående arbetsuppgifter ingår mycket kontakt med kunder och verkstäder.Personlighetsprofil * Noggrann ,strukturerad, självgående * Driven (drivs av att få ett avslut på en uppgift) * Utåtriktad och social * Hög integritet * Prestigelös * Analytisk och ifrågasättande * Tycka om ett högt tempo (vid säsongstoppar) och kunna prioritera Arbetslivs- och övrig erfarenhet * Några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent * Erfarenhet av kundreskontra och van att registrera stora mängder data * Kunskaper i bokföring och redovisningsregler * Kunskaper i Word, Excel och erfarenhet av något affärssystem * Ev någon erfarenhet av kassaavstämning * Ev någon erfarenhet av administration av bilar * Körkort - meriterande Kontoret ligger i Täby i norra Stockholm.Vill du veta mer?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 oktober 2009
  • Ansök senast: 8 november 2009

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


20 december 2024