OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Att Villalivet har en hög igenkänningsfaktor är inte så svårt att förstå med sina 2,4 miljoner läsare via print, 3,5 miljoner läsare via webben och en ständigt ökad tillväxt ändå sedan förlaget startades 2009. Villalivet ger på ett varmt och personligt sätt tips, råd och inspiration som gör livet för svenska villaägare bättre, billigare och bekvämare. Med hänsyn till en extremt stor och bred målgrupp kan anpassade lösningar hjälpa kunder att få bra effekt på sina medieinvesteringar.
Som stolta samarbetspartners har vi nu fått äran att hjälpa till att hitta en ekonomi- & orderadministratör till Halmstadkontoret.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomi- & orderadministratör omfattas din arbetsdag av enklare ekonomisk redovisning, planering och administrering. Du kommer även att vara en röst utåt och hålla kontinuerlig kontakt med såväl kunder, tryckeri och redaktion som undersökningsföretag och andra samarbetspartners. Du hanterar material och order från kunder, samt följer upp aktuella kampanjer. Teamet på kontoret i Halmstad består av erfarna säljare inom såväl digitala som traditionella medier.
Arbetet utförs främst i Excel, Fortnox och Upsales.
Med Villalivet som arbetsgivare erbjuds du ett roligt och varierande arbete på ett stabilt, växande företag som det går bra för. I fina kontorslokaler med bra parkering och kommunikationer i Halmstad vistas du i en driven och positiv arbetsmiljö där alla bidrar till framgång. Rollen är central för verksamheten, där du kommer att ha stora möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett team som präglas av en kultur där man känner starkt ansvar, har roligt och gillar att vinna! För rätt person kommer det även finnas stora utvecklingsmöjligheter.
Arbetstidsfördelning
• Annons, order, materialhantering 40% (Kunskaper från tryckeribranschen)
• Ekonomifunktion 30% (Grundläggande bokförings kunskaper)
• Kontorsadministration 10% (Inköp, kontorsansvarig)
• Personaladministration 10%
• Löneadministration 10%
Utbildning
Gymnasial utbildning och någon form av vidareutbildning med inriktning mot ekonomi/handel.
Du som söker skall ha goda kunskaper i det svenska- och engelska språket, både i tal och skrift. Ett stort plus är dessutom om du behärskar polska då tryckeriet ligger i Polen. Utöver detta bör du ha goda kunskaper i Excel.
Erfarenhet
Du har tidigare arbetat med ekonomisk redovisning i ”Fortnox” eller likvärdig mjukvara samt med säljstöd i ”Upsales” eller likvärdigt. Du har erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter och har du dessutom jobbat i mediabranschen är det ett stort plus.
Personliga kvalifikationer
I denna roll är det viktigt att du har förmågan att arbeta självgående och kunna ta egna initiativ samt vara mycket serviceinriktad. Med ett periodvis högt tempo är det viktigt att du är stresstålig, effektiv och kan hålla många bollar i luften. Ett plus i kanten är givetvis om du är intresserad av hem, trädgård och inredning.
Lön och anställningsvillkor
Du kommer att erbjudas anställning direkt hos Villalivet. Lön enl ö.k.
Ansökan
Skicka din ansökan via länken (eller via https://career.palmpartners.se/lediga-tjanster) redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta enklas på mail: niclas.arheden@palmpartners.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers
Linus Lindersjö
0708398731