OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dahls kunder är yttersta fokus! Med det sagt något som genomsyrar hela vår verksamhet och samtliga säljkanaler; butik, digitalt och telefoni som är en av de största och därmed viktigaste kanalerna. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss och att de vet att vi finns där för dem som den största värdeskaparen i branschen.
Nytt arbete som chef!
Motiveras du av att förädla kundupplevelsen, har vana att leda och motivera andra samt trivs i en miljö som ständigt utvecklas? Tycker du att omväxling förnöjer och ser dig själv i en roll där du får möjlighet att utveckla arbetssätt samtidigt som du arbetar med den operativa driften? Då kan detta vara en perfekt match för dig!
Om rollen
Som operativ chef i vår växel/kundtjänst ansvarar du för optimering och utveckling av växelns operativa arbete samtidigt som du är en nyckelperson i strategin rörande tillgänglighet och kundbemötande på Dahl.
Rollen innefattar därför ansvar för:
* Personalansvar och operativt ledarskap av en grupp växel-/kundtjänstmedarbetare
* Löpande uppföljning av befintliga samt utveckling av nya telefonirelaterade nyckeltal
* Utveckling av nya arbetssätt och kundbemötande växel
* Schemaläggning och optimering bemanning
* Administration relaterat till företagets anknytningar och sökbarhet av dessa i växel/telefonisystem
* Hantera inkommande samtal och frågor till växel
Passar vi varandra?
För att trivas i den här rollen ser vi att du är en flexibel, prestigelös och lösningsorienterad lagspelare som inte räds förändring utan ser det som en möjlighet att utvecklas. Vi ser också att du är lyhörd, coachande gentemot kollegor och har förmåga att lyfta blicken för att se vilka vägval som linjerar bäst med företagets övergripande strategi och ledord.
Vi söker dig som har:
* Dokumenterade ledaregenskaper och tidigare personalansvar
* Arbetat inom kundtjänst eller motsvarande minst tre år
* Har hög datorvana och behärskar Microsoft Office
* Har operativ erfarenhet av telefoni - och/eller ärendehanteringssystem
* Behärskar engelska i tal och skrift
* B-körkort
Meriterande om du har högskole-/universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande yrkesutbildning.
Tillsvidareanställning, dagtid med önskat tillträdesdatum 1 februari 2021.
Varför arbeta hos oss?
Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.
Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.
Om Dahl
Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen.
På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp CV och personligt brev i pfd-format. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com
Avslutningsvis
Välkommen med din ansökan senast 2 december 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.