Dalarnas Försäkringsbolag söker Kundtjänstmedarbetare

Dalarnas Försäkringsbolag söker Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Dalarnas Försäkringsbolag

Vi söker
Vi söker nu flera nya medarbetare för både tillsvidare- och visstidsanställningar, till våra  team på Gemensam Kundservice. Gemensam Kundservice är uppdelade i flera olika team med varierade arbetsuppgifter och arbetstider, där tjänstgöringsgraden varierar mellan 23,7%-100% och arbetstiden kan förläggas mellan 07:30-22:00 alla årets dagar. Många av oss arbetar dagtid, måndag – fredag, och en del jobbar kvällar eller helger. Vi behöver bli flera i våra olika team, och söker nu nya medarbetare med intresse för att jobba heltid eller deltid, dagtid, kvällar eller helger.  
Om jobbet
Som Kundtjänstmedarbetare hos oss på Gemensam Kundservice är din huvudsakliga arbetsuppgift att via telefon och skriven kommunikation hjälpa Länsförsäkringars kunder i hela landet med deras bank och försäkringsärenden. Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team, hos oss trivs du som gillar en miljö med hög förändringstakt, drivs av att arbeta mot uppsatta mål och vill bidra till teamets kultur och gemenskap. För att arbeta hos oss behöver du specifik kunskap samt certifieringar, vilket vi inte förutsätter att du har med dig. Därför inleds din anställning med en utbildning hos oss.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, har du relevant akademisk utbildning eller erfarenhet av kundservice via telefon eller skrift är det meriterande. Du har ett stort intresse för kundservice och tycker det är lika roligt som vi att hjälpa kunden i sin vardag! Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du ödmjuk och trygg i dig själv med en positiv framtoning. Du gillar att arbeta mot prestationsmål och har förmågan att anpassa dig till förändringar. Har du har lätt för att sätta dig in i nya arbetssituationer och har en god förmåga att ta in nya arbetssätt? Då kanske du är den vi söker!
Om oss
Gemensam Kundservice bedriver kundservice inom bank och försäkringar på uppdrag av Länsförsäkringsgruppen. Vi startade vår verksamhet i Borlänge under 2015 och var då drygt 20 anställda. Idag är vi över 100 anställda som tillsammans servar Länsförsäkringars kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00.
Övrig information:
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Du anger i din ansökan vilken typ av anställningsform samt vilka arbetstider du är intresserad av.
För ytterligare information kontakta: Linnea Andersson, Teamledare, 073-029 36 48.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vi kan komma att bjuda in till en gruppträff där vi presenterar oss själva samt genomför speedintervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dalarnas Försäkringsbolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Slaggatan 9
None

Postadress

None
Falun, 79121

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024