OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dalslands Sparbank är en fristående sparbank med stabil lönsamhet, hög kundnöjdhet och en affärsvolym på ca 18 miljarder kronor. Vi har 4 kontor i Dalsland (Mellerud, Bengtsfors, Ed och Färgelanda) med sammanlagt 54 medarbetare.
Ett levande och hållbart samhälle är en förutsättning för vår banks utveckling. Därför samarbetar vi med föreningar, företag och personer som utvecklar landskapet. Det gör oss till en unik bank, den enda vars främsta drivkraft är att gynna bygden och alla som bor här.
Om tjänsten
Dalslands Sparbank söker nu en medarbetare i kassa/kundtjänst till kontoret i Mellerud som vill bli en del av Dalslands Sparbank. Banken lever i en alltmer digitaliserad värld och står ständigt inför nya utmaningar. Du blir en aktiv medspelare på vår spännande resa att möta våra kunder på olika mötesplatser. Som medarbetare i Dalslands Sparbank är du självklart med och bidrar till vår vision ”Tillsammans utvecklar vi Dalsland”.
I rollen kassa/kundtjänst kommer du bli en del av ett trevligt team och vara ett av kontorets ansikten utåt. Tjänsten innebär att möta och stötta både våra privat- och företagskunder med digitala tjänster, guidning i digitala kanaler, behovsanalys och förslag som gör vardagen för kunderna enklare.
Kompetenser/erfarenheter
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare söker vi dig som har ett stort engagemang för kundnöjdhet, är proaktiv och har några års erfarenhet från ett serviceyrke.
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig erfarenhet.
Vidare har du goda IT-kunskaper som du vill fördjupa och vidareutveckla med bankens kontinuerliga digitalisering och krav på förnyad kunskap.
Egenskaper
Som person är du kommunikativ, prestigelös och brinner för att skapa kundnöjdhet och att bygga långsiktiga samarbeten både internt och externt. Du är lyhörd och lösningsorienterad och brinner för att ge kunderna den bästa servicen.
Rollen kräver ett högt engagemang och en förmåga att skapa förtroende och anpassa varje kundsituation så att bästa kvalité ges i mötet. Du är proaktiv och nyfiken där initiativtagande är en drivkraft och du har en vilja att lära dig nya saker och utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du som söker är en positiv person som gläds både åt egna och kollegornas framgångar.
Vi ser framemot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marknadschef Maud Carlsson
0530-440 10