Dansk-eller finsktalande IT-tekniker / Support Tekniker

Arbetsbeskrivning

Experis IT söker dig som är dansktalande eller finsktalande och IT-intresserad till vår kund i södra Stockholm. Företaget är en större nordisk koncern inom fastighetsinstallation, med en positiv och dynamisk arbetsmiljö och stora möjlighet till utveckling med flera typer av supportärenden på olika nivåer. För våra konsulter på Experis IT erbjuder vi en unik möjlighet för dig som vill utvecklas tillsammans med Experis Academy och utbilda dig inom bl.a. C# och Java 7.

Dina arbetsuppgifter i First Line-teamet:

Vid bemanning av Service Desk är arbetsuppgifterna:

* Hantera ärenden i Infrastructure Support-kön
* Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av företagets system, verktyg och utrustning.
* Motta, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT i företaget.
* Vara sambandet mellan användarna, företagets IT-avdelning och externa leverantörer.
* Motta, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
* Ha överblick över och kontrollera att överenskomna SLA hålls och rapportera till berörda parter om så inte är fallet.



Vid behov också bemanna Front Desk:

* Fungera som Second Line i Service Desk (primärt för tilldelat område) innehållande nedanstående delar;

* PC-support och användarstöd
* Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, Mobiltelefoner, Surfplattor, Servers, Utskriftsenheter, Switchar och trådlösa accesspunkter

* Delta i gemensamma IT-projekt.



Vem är du?

För denna tjänst söker vi efter dig som har ett stort IT intresse och vill utvecklas i din supportroll. Du har lätt för att prata med andra människor och brinner för att hjälpa till där din kompetens behövs. För att lyckas i denna roll tror vi att du är service-minded och gillar att prata med och hjälpa människor. Du kommer att jobba med ett härligt gäng med stora utvecklingsmöjligheter!

För att vara rätt person till rollen som First Line supporttekniker behöver du:

* Flytande i tal och skrift i danska eller finska samt både svenska och engelska
* Erfarenhet av att arbeta med IT-support
* Vara van vid och trivas med att supportera och vägleda användarna på ett trevligt och pedagogiskt sätt för att lösa deras ärenden
* Ett stort och genuint intresse för IT, teknik och service

Det är en stor fördel om du har arbetslivserfarenhet av följande:



* Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:

* Syscom Pureservice (Ärendehanteringssystem)
* BraNet Quicksupport (Fjärrstyrning av PC)
* Citrix Shadow (Fjärrstyrning av Citrix-sessioner)
* Symantec Management Console (PC-Image och mjukvarudistribution)
* Remote Desktop (Övervakning och administration av servrar)
* Microsoft Management Console - (Administration av AD och Exchange)

*

* Windows Server 2008/2012
* Windows 7 och 10



* Citrix-installation (Citrix Receiver 6.5)
* Microsoft Office (MS Office 2013)
* Active Directory-installation
* Microsoft Exchange-installation (Exchange 2013 hybrid mot Office 365)
* Hemmakontorslösning (Citrix Gateway & Portwise)



På plats hos vår kund kommer du att få lära dig följande:

* Företagets Agresso-installation
* Företagets Bravis-installation
* Företagets BraDok-installation
* Företagets Handyman-installation
* Agda Lön (Lönesystem)
* PowerProject (Tidplaneringsprogram)
* Lube (Kalkylprogram Ventilation)
* TenWin (Kalkylprogram VS)
* MaxiKod (Kalkylprogram El)



Vad kan Experis IT erbjuda dig?



Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter! Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriär-mål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med kollektivavtal, semesterersättning, pensionsavsättning och försäkring



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult, är du välkommen att maila: Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 17 juli 2019

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024