OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
LensWay Group är inte en traditionell e-handlare, utan vi är passionerade pionjärer inom svensk och europeisk näthandel! Som sedan år 1999 har sett saker med nya ögon för att wow:a våra kunder och erbjuda prisvärda linser och glasögon online. Alla 100+ anställda brinner dagligen för vår mission ”Improving lives by improving sight” då synen är en dyrbar gåva, men att se klart är ju långt ifrån självklart. Vi verkar i hela Norden med tre olika varumärken och ägs av det globala optikföretaget EssilorLuxottica.
Din roll:
Till vår prisbelönade kundservice ringer både nya och befintliga kunder, din uppgift blir att erbjuda förstklassig service i alla lägen. Många frågor handlar om våra produkter: linser, glasögon och solglasögon. I din roll som kundservicemedarbetare kommer du dels sälja våra produkter dels ge information om produktnyheter, leveranser och betallösningar samt besvara mail, chatt och sköta kontakten på sociala medier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Besvara inkommande mail, chatt och sköta kontakt på sociala medier med kunder
- Sälja produkter och ge information om produktnyheter
- Kommunicera på danska eller norska med kunder
Placering: Kista, Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Arbetstider: Måndag-fredag: 07:50-16:35. Lunchstängt 12:15-13:00.
Detta är en direktrekrytering till Lensway vilket innebär att du blir direktanställd till de men med 6 månaders inledande provanställning.
Din profil:
Vi letar efter dig som brinner för service och att hjälpa människor. Du kommer att vara ansiktet utåt mot kunderna. Vi ser att du har en gymnasial utbildning och erfarenhet från servicebranschen sedan tidigare. Ett krav för rollen är att du behärskar danska alternativt norska i flytande form i tal och skrift. Vi ser gärna att du innehar språkkunskaper i det engelska språket med. Det är meriterande för rollen om du tidigare har erfarenhet från optikerbranschen. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, initiativtagande, kommunikativ och vill ständigt utvecklas i ditt arbete.
Varför arbeta på Lensway:
Utöver en stimulerande tjänst och en arbetsplats fylld med glada och engagerade medarbetare erbjuder vi utbildning, kollektivavtal och förmåner i form av friskvårdsbidrag, särskilt rabattpaket för träning på SATS, tjänstepension och exklusiva personalrabatter.
Rekryteringsprocessen:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lensway med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry:
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.