OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och starta upp en nordisk kundsupport på ett globalt företag med kontor i Stockholm? Vi söker finsk-, dansk- och norsktalande kollegor som brinner för service och trivs i en internationell miljö. I den här rollen kombinerar du administrativt back office-arbete med att leverera service i världsklass.
Vår uppdragsgivare är ett ledande globalt bolag inom detaljhandeln med inriktning på konsumenttekniska produkter. Du kommer tillsammans med dina kollegor bli en del av en helt nystartad kundtjänstavdelning och därmed få chansen att sätta din prägel på denna. Det självklara målet är att erbjuda förstklassig service! Även om bolaget är globalt så har de lokalt en familjär stämning med hög trivsel bland medarbetarna. Därför väljer många att stanna länge på företaget. Du kommer tillsammans med resten av teamet starta din tid här med en omfattande utbildning som påbörjas den 3 september.
I rollen som nordisk kundsupportmedarbetare kommer du att vara en nyckelperson i teamet och på sikt får du god kunskap om produkterna som hjälper dig att svara på tekniska frågor.
Primära arbetsuppgifter:
- Besvara inkommande supportärenden från våra kunder via samtal, sociala medier och mejl
- Ledsaga kunder gällande tekniska detaljer och samtidigt erbjuda guidning för att få ut det mesta av produkterna
- Leverera service och ett bemötande som överträffar kundernas förväntningar
- Administrativa arbetsuppgifter i våra kundhanteringssystem
- Administrativt back office-arbete samt agera back up för Sales admin, Service admin och Product planning
Vi söker dig som…
- Talar danska eller norska på modersmålnivå, i både tal och skrift
- Kommunicerar flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Vill arbeta med service och brinner för att hjälpa kunder och säkerställa en hög kundnöjdhet
- Gärna har ett intresse för fotografering och/eller teknik. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet inom service
- Bemöter kunder på ett professionellt sätt och är kommunikativt lagd
- Är duktig på att förstå kundens problematik, felsökning och att vägleda kunden till en lösning med hjälp av att söka bland vår produktinformation
- Trivs i en internationell atmosfär, är flexibel, positiv och arbetar för en bra teamkänsla
Det av yttersta vikt att du söker dig till denna roll för att du brinner för kundservice och support. Vi söker dig med livserfarenhet och en god förståelse för människor och kommunikation. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö med olika kulturer.
Du erbjuds…
- En spännande roll där du får vara med att starta upp en kundtjänstavdelning med höga ambitioner
- En omfattande utbildning på tre veckor där du bland annat får den produktkunskap som behövs för rollen samt utbildning i systemen
- Tillsvidareanställning på ett globalt företag med goda förmåner och en fast månadsersättning
- Kollektivavtal och reseersättning på 700 kronor i månaden
- Arbete i fina lokaler som erbjuder goda kommunikationsförbindelser
Praktisk information…
- Placering: Solna
- Arbetstider: vardagar 8-16:30. 37,5 timmar arbetsvecka.
- Start: 3 september 2018
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med rekryteringsföretaget The Wofi. Samtliga frågor välkomnas till ansvarig rekryterare Julia på julia@thewofi.se alternativt 070-759 76 66. Vi kommer hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående även om starten för nya kundtjänstavdelningen är först i september. Vi ber dig därför att visa ditt intresse för tjänsten redan idag! Vi ser fram emot att lära känna just dig!
Sökord: kundtjänst, kundservice, support, support agent, customer support
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge