OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Lexicon IT-konsult ser vi våra anställda som vår bästa resurs. Det är här vi hämtar vår kompetens. Vi lägger stor vikt vid laget, ambition och engagemang. Tillsammans vill vi växa och samtidigt få våra anställda att växa. Detta gör vi genom att utvecklas och utmanas, både på varierande uppdrag och genom utbildning, men framförallt genom vårt eget nätverk av duktiga konsulter. Hos oss arbetar ett brett spektrum av konsulter, från juniora personer som är i början av sin karriär till mer seniora personer som har mycket erfarenhet att dela med sig av. Tillsammans har vi skapat en arbetsmiljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Idag är vi ca 180 anställda inom koncernen men vår målsättning är att bli fler. Tillsammans lär vi oss och utvecklas, men framförallt skapar vi ett arbetsklimat som präglas av gemenskap. Kika in på vår hemsida om du vill veta mer: www.lexiconitkonsult.se
Vad söker vi?
Lexicon IT-konsult fortsätter att växa och söker därför efter nya kollegor. Just nu söker vi personer som kan prata danska, norska eller finska. Vi söker dig som gillar variation och kombinationen av att jobba med service och problemlösning. Stämmer detta in på dig? Då kanske du är den vi söker!
Rollbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker hos oss kommer generellt sett innebära att du supporterar och hjälper användare med deras tekniska problem via telefon, mejl, remote eller on-site. Som konsult hos oss kommer du att arbeta på uppdrag ute hos våra spännande kunder. Uppdragen kommer att variera till längd och teknisk utmaning men majoriteten av våra uppdrag är komplexa, utmanande och varar över en längre tid. Flera av våra uppdrag innehåller även support till personer som inte är svensktalande, därför söker vi efter personer som kan kommunicera på norska, finska, eller danska.
Du som söker
Du som söker rollen som supporttekniker hos oss har troligtvis gått en gymnasieutbildning med IT-inriktning eller så har du bara ett brinnande intresse för IT och teknik. Du är redo för att ta nästa steg i din karriär och fördjupa och bredda dina kunskaper och kompetenser inom IT-området.
Som person är du social, tålmodig och lösningsorienterad. Vi tror även att du brinner för god service och att hjälpa andra på bästa möjliga sätt. Du har en pedagogisk ådra och kan förklara tekniska problem så att alla förstår. Det är också viktigt att du är en lagspelare.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du:
• Har mer än 6 månaders erfarenhet av arbete med IT support, gärna 2-3 år.
• Är bekant med något av de större ärendehanteringssystemen.
• Har kännedom av produkter som exempelvis Active Directory, Microsoft klient- och serveroperativ, nätverk, Mac, MS Office, Office365.
• Kan kommunicera på norska, danska eller finska.
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt på både svenska och engelska.
Övrigt
Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive förmåner.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm.
Hur söker du?
Stämmer du in på ovanstående beskrivning? Eller vet du någon som gör det? Vi rekryterar löpande så passa på att ansöka eller tipsa redan idag!
Sökord: IT-support, Supporttekniker, Helpdesk, 1st line, 2nd line, Konsult, Stockholm, Heltid, Norska, Danska, Finska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Theres Rydell
Kenneth Rud
076-3127078
Tereza Hultgren
Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00
Fredrik Strandlund
Patrick Hägerström
0703420511
Patrick Hägerström
0703-420511
Patrick Hägerström
Fredrik Strandlund
Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00