OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 18424
Har du passion för kundservice och vill bidra till att underlätta våra kunders vardag genom förstklassig service?
Vi söker nu en passionerad och entusiastisk servicestjärna för att stödja våra First Card-kunder via telefon, e-post och digitala kanaler.
Om tjänsten
Välkommen till Commercial Cards Customer Service I Stockholm. Vi skapar värde genom att vi levererar kundservice i världsklass till våra Nordea First Card kunder. Med ditt engagemang och din passion vill vi överträffa kundernas förväntningar och bidra till att skapa framtidens relationsbank.
Som vår nästa service Adviser & Specialist kommer du att spela en viktig roll när det gäller att stötta våra First Card-kunder med faktura och kort-relaterade frågor på danska, svenska och engelska.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt
* Bidra till Nordea First Cards utvecklingsarbete av våra processer och arbetssätt
Vi är ett team som är baserat i Stockholm och levererar förstklassig service till våra kunder i Sverige, Norge, och Danmark. Teamet består av 27 engagerade kollegor med hög kompetens. Vi har en stark vilja att hjälpa varandra för att ge våra kunder den bästa servicen och samtidigt vidareutveckla oss själva.
Vem du är
För att trivas och lyckas i denna tjänst tror vi att du:
* Är kommunikativ i både tal och skrift och har passion för kundservice
* Har hög förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och vana att arbeta i en tempofylld miljö
* Tar ägarskap i det du gör och har passion för att skapa värde för våra kunder.
* Trivs med att arbeta i team, där du tar ansvar för att uppnå ditt eget och teamets gemensamma mål
* Har intresse för att bidra i utvecklingen av våra processer och arbetsmetoder
* Har erfarenhet från kundservice via telefon, e-post eller andra digitala kanaler
Eftersom du kommer att arbeta både med danska och svenska kunder så är det ett krav att du kan båda språken i tal och skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 13/08/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ehinger via telefon +46 720854506 eller e-post anna.ehinger@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com