OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom bank, finans eller kundsupport sedan tidigare? Är du intresserad av AML och vill arbeta med onboarding av nya kunder hos Danske Bank? Läs mer nedan!
För att säkra att Danske Bank hela tiden har nödvändig kännedom om sina kunder har ett DDO-team etablerats inom Business Banking. DDO-teamet har nyligen delats upp i två team där ett team arbetar med befintliga kunder och ett team, där du kommer arbeta, arbetar med onboarding av nya kunder. Tillsammans utgör ni en viktig länk i arbetet med att säkra att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet genom att säkerställa att banken har god kännedom om sina kunder. Teamet har ansvar för att ta in och bearbeta information och data från såväl hög-, medium- och lågriskkunder.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som AML-Customer Support hos Danske Bank kommer en av dina viktigaste uppgifter vara att säkra en god kunddialog medan du inhämtar nödvändig information från bankens svenska Business Banking-kunder. AML står för Anti Money Laundering och banken har ett starkt lag av specialister inom AML-området. Du kommer ha en viktig roll i uppbyggnaden av Danske Banks fortsatta AML-arbete, samt bidra till att bygga en välutvecklad AML-kultur inom hela Business Banking.
Du kommer till exempel att:
- Inhämta, bearbeta och kontrollera information från Danske Banks svenska företagskunder i enlighet med de kundkännedomskrav som finns.
- Återkoppla till kunderna för eventuella kompletterande frågor och ytterligare information som kan behövas för handläggning.
- I samarbete med andra specialister på området svara på frågor från både kunder och interna kollegor rörande kundkännedom och risk scoring.
Din bakgrund
Vi letar efter dig som har en relevant utbildning och som efter din examen hunnit arbeta något åt inom bank och finansbranschen eller inom närliggade branscher.Har du tidigare arbetat med AML är det starkt meriterande. Du får gärna ha haft andra kundrelaterade arbeten då tjänsten ställer höga krav på din serviceförmåga. Utöver serviceförmåga är det viktigt att du är lösningsorienterad och alltid ser till kundens bästa. Du gillar att arbeta i team men tar även stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
För att kunna bidra i rollen som AML- Customer Support hos Danske Bank drivs du av din nyfikenhet och är orädd att testa nya saker. Du gillar utveckling och är inte rädd att komma med egna förslag. Eftersom du arbetar med både svenska och internationella kunder ställs det krav på dina språkliga kunskaper inom svenska och engelska. Kan du dessutom ett tredje språk är det starkt meriterande.
Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående, därefter finns det goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta hos Danske Bank på Gävlegatan 22. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på SJR- Alexandra Koblet, 076647 16 44.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om Danske Bank
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och med verksamhet i 16 länder över hela världen. Vi är en modern bank för människor och företag och vi har djup ekonomisk kompetens och ledande, innovativa lösningar.I dag servar vi privatkunder, företag och institutionella organisationer. Utöver traditionella banktjänster erbjuder vi också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88