Danske Bank söker kundservicemedarbetare!

Danske Bank söker kundservicemedarbetare!

Arbetsbeskrivning

Danske Bank är en nordisk bank med starka lokala rötter och broar till resten av världen. I över 145 år har vi hjälpt människor och företag i Norden att förverkliga sina ambitioner. Danske Bank har över 19 000 anställda i 16 länder runt om i världen som betjänar våra 3,4 miljoner privata kunder, företagskunder och institutionella kunder. Utöver banktjänster erbjuder vi även livförsäkringar och pensionstjänster, hypotekslån, förmögenhetsförvaltning, fastighets- och leasingtjänster.

Vill du arbeta och utvecklas på en ledande bank? Vi söker nu personer som har varit i arbetslivet ett tag och känner att de vill byta bransch, och där bank är ett intressant alternativ. På Danske Bank erbjuder vi dig bra möjligheter till utbildning och utveckling som över tid kommer att bidra till en bra karriär i en internationell miljö.

TJÄNSTEN
Danske Banks kundservice är en central funktion där en stor del av bankens kundkontakter utförs. Det är spännande miljö med många kollegor som alla arbetar för att få nöjda kunder. Här kommer du att hjälpa kunder med många olika typer av bankfrågor för privatpersoner och familjer. Det handlar både om att informera om bankens produkter och att lösa problem och på sikt rådgivning. Kunderna möter du vanligen på telefon och via e-post samt chatt.

UTVECKLING
Danske Banks kundserviceavdelning är den bästa platsen att lära dig hur en bank och dess kunder fungerar. Då det är mycket information att utbilda sig i och hantera är det viktigt för oss att du arbetar på avdelningen i minst ett par år. Du kommer därefter att ha stora möjligheter till andra tjänster och utveckling, allt efter dina ambitioner och bankens behov.

UTBILDNING OCH TRÄNING
Under din anställning erhåller du mycket utbildning för att lära dig bankens produkter och tjänster, och för att hela tiden vidareutveckla dig. Vi vill även att du blir licencierad inom bolån, en kompetens som du sedan bär med dig i din karriär. Under de inledande sex månaderna kommer du att få omfattande stöd för att säkerställa att du bidrar till kundnöjdhet. Vi tillhandahåller dig verktyg och vägledning för att hjälpa dig att utvecklas till en självsäker och kunnig medarbetare.

VEM VI SÖKER
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet och tycker om att ge service till andra människor. Du är lätt att samarbeta med och tar gärna för dig i din arbetsroll. Har du erfarenhet eller intresse av ekonomiska frågor är det en fördel. Vi ställer krav på att du talar svenska och engelska bra, att du har gymnasieutbildning samt är van vid datorarbete.

PRAKTISK INFORMATION
De första sex månaderna är du anställd av Workz som är specialister på kundservice och som även stödjer dig med utveckling. Når du dina personliga mål övergår du därefter till anställning hos Danske Bank och utvecklingen fortsätter.

Start: 24/10
Placering: Linköping
Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Måndag till fredag mellan 07:45 – 17.15
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

OM DANSKE BANK
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären. Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank även försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

ANSÖKAN
Sök tjänsten nu för att se om du är rätt person för jobbet. Du erhållet direkt en länk till vårt servicetest och sedan vidare i rekryteringsprocessen. Titta gärna på den här filmen för att se hur den går till. Har du några frågor så tveka inte att kontakta Workz på rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024