OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom.se är Sveriges största barn- och babybutik på nätet. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Norden.
I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med cirka 400 anställda och en omsättning på 4,5 mdkr. Den första januari 2011 lanserade vi Jollyroom.se och på knappt ett år blev vi ledande näthandlare i Sverige inom barn- och baby. Vi har sedan dess lanserat jollyroom.no och snart går vi även live med vår danska nätbutik. Nu söker vi dig som vill vara med att fortsätta bygga Jollyroom och nå våra högt satta mål.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi växer på vår sälj- och kundserviceavdelning och söker nu efter en medarbetare som skall arbeta med våra svenska och kommande danska kunder. Sälj- och kundservice ansvarar för kundtjänst, hämtbutik och retur/reklamation. Jollyroom har som mål att ha branschens nöjdaste kunder och vi arbetar med tydliga servicemål. Arbetsuppgifter:
- Svara på kundfrågor per telefon och e-post
- Demonstrera produkter och svara på kundfrågor i vår hämtbutik
- Hantera returer och reklamationer
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom kundservice och effektivisera avdelningen
Du rapporterar till kundservicechef.
Krav på erfarenhet och person:
Vi söker dig som har danska som modersmål samt mycket goda kunskaper i svenska. Du skriver och talar flytande danska och svenska. Du har arbetserfarenhet från service och handel. Det är meriterande om du har branscherfarenhet och produktkännedom. Du är en van datoranvändare som trivs att arbeta med datorn och telefonen som verktyg. Du är snabb på tangenterna och snabblärd i nya affärssystem.
Som person är du pedagogisk och orädd i mötet med nya människor. Du brinner för service och är en initiativtagare som sporras av ansvar och högt satta mål. Du är affärsmässig och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du är drivande, har hög energinivå och klarar av utmanande uppgifter.
Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.
Vi erbjuder dig bland annat:
- En spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner
- Möjligheter till utveckling och karriär inom företaget
- Vinstdelningssystem (utöver fast lön)
- Högt tak i organisationen där du får utrymme att driva egna frågor
- Trevliga, kunniga och hjälpsamma kollegor som ser fram emot att komplettera gruppen med din styrka
- Den senaste arbetsutrustningen inkl. egen bärbar dator
- Fritt intag av kaffe, snacks, frukt och annat gott i kylen
- After works och andra trevliga tillställningar
Upplägg och ansökan:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Mölndal
- Arbetstider: Vardagar kl. 09-18 samt schemalagda lördagar under butiksöppettider
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Dansktalande kundservice
- Kontakt: Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se. Vi har tyvärr svårt att hinna svara på frågor via telefon, utan ber dig istället maila vid frågor.
Tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så var gärna snabb med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240