Dansktalande 1st-line support / Frontline / IT-Support

Dansktalande 1st-line support / Frontline / IT-Support

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Deras vision är stressfri IT där de levererar marknadens senaste teknologi till ett fast pris per användare per månad. De har över 100 medarbetare, 8 egna datacenter, en svensk dygnet runt support och ett stort miljöansvar.

Arbetsuppgifter:

Som dansktalande 1st line support stöttar du företagets kunder och användare med felsökning av mjuk- och hårdvara. Du får även kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar. Det är en stor variation i ärendenas komplexitet vilket gör att du blir utmanad i din roll dagligen. I regel är du användarnas första kontakt med IT-Support och arbetar främst via telefon och fjärrstyrning.
Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Hantera och registrera ärenden i Active Directory
• Sätta upp konton med tillhörande rättigheter
• Hantera ärenden kopplade till Exchange, Office365, Azure
• Självständig felsökning och ansvar för återkoppling till användare

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• IT-teknisk eftergymansial utbildning alternativt motsvarande i arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i danska, svenska och engelska i såväl tal som skrift, då support förekommer på alla språk
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem som tex. Active Directory (meriterande)
• God telefon- och datorvana


Vi söker en social och prestigelös person med ett stort teamfokus. Du är lösningsorienterad och strukturerad och van vid flera kontaktytor. Rollen innefattar en viss teknisk förståelse med fokus ligger på att leverera god service och kvalitet gentemot kunden. För att trivas ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och serviceminded. Stort fokus kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 19 februari 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024