Dansktalande B2B Support Agent till Samsung Nordics

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Allt de gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Likt de senaste 70 åren har Samsung siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång. Som B2B Support Agent kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.

Om rollen

Som B2B Support Agent kommer du att ingå i Customer Satisfaction-teamet som hanterar alla Samsungs eftermarknadsaktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till deras kunder.

Syftet med rollen är att bistå med professionell kundservice genom att, med kunden i fokus, felsöka och stötta varje enskild kund gällande följande produkter: Luftkonditionering, monitorer, TV-lösningar, bärbara datorer, Knox-support för mobiltelefoner eller andra framtida släppta produkter riktade till Nordiska B2B-marknaden

I rollen kommer du att, oberoende av fastlandsområde, hantera inkommande B2B-ärenden från olika källor. Oavsett vem som tagit emot och startat ett ärende, tar du ägarskap och slutför ärendet över hela produktsortimentet som stöds.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas!

Hur du uppnår detta:

- Var lyhörd för att inte missa viktig information
- Hantering av kunder/ärenden via telefon och mail samt uppföljning vid behov
- Teamet du kommer att tillhöra hanterar tillsammans den nordiska marknaden med hjälp av samarbete
- Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse.


Om dig

För att lyckas så bra som möjligt i rollen som B2B Support Agent räknar vi med att du med största omsorg och förståelse hanterar inkommande service & supportärenden. Vidare hoppas vi att du har en positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder.

Du kommer att logga alla inkommande samtal enligt instruktioner inom utsatt tid vilket ställer krav på punktlighet, noggrannhet samt att du är effektiv i ditt arbetssätt. I och med att du har kundkontakt dagligen räknar vi med att du har förmåga att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. För att lyckas med detta behöver du vara service-minded, kommunikativ samt nyfiken. Du kommer att tillhöra ett team med liknande arbetsuppgifter vilket innebär att du behöver vara en lagspelare som fungerar bra tillsammans med andra i grupp.

Kvalifikationer

- Flytande danska och svenska samt god engelska skriftligt och muntligt
- Erfarenhet av att använda telefonen som ditt främsta arbetsverktyg
- Systemvana och tekniskt intresse
- Grundläggande kunskaper inom Officepaketet
- Erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål
- Minst 1 års erfarenhet från en tekniskt supporterande roll


Det är meriterande om du har kunskap inom något annat nordiskt språk.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Denna roll har placering i Kista. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd som konsult via oss på Hero med våra goda villkor och förmåner. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Isabell Åhlin på isabell.ahlin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024