OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Somfy Sweden AB ingår i franska koncernen Somfy Group och är marknadsledande inom en mängd olika områden. Idag är Somfy etablerat i mer än 70 länder och sysselsätter mer än 8000 människor över hela världen. Somfy grundades 1969 och är en världsledande tillverkare av produkter för automatisering av hem och kommersiella fastigheter vilket omfattar motorer och styrningar för olika typer av solskyddslösningar. Dessutom finns även ett stort sortiment inom hemautomatisering och smarta hem. Produkterna bidrar med sina lösningar till en enklare och tryggare vardag för sina användare. Det svenska huvudkontoret ligger i Malmö där även ett modernt showroom för det smarta hemmet finns. Läs mer: www.somfy.se
Till Project Business Sweden söker Somfy nu en dansktalande BackOffice support
Somfy behöver förstärka sin organisation med en självständig och proaktiv dansktalande BackOffice support. Du kommer att fungera som den viktigaste kontaktpunkten för Somfys kunder när det gäller tekniska frågor, offerter och övrig support. Du har ett nära samarbete både med säljteam, serviceingenjörer och andra interna avdelningar. Du ingår i ett team på 8 personer och rapporterar till BackOffice Manager Sweden.
Söker du en dynamisk och utmanande roll där du får stort ansvar och kan utvecklas och växa i organisationen? Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären?
I dina ansvarsområden ingår:
Säkerställa hög kundnöjdhet
Vara den primära kontaktpunkten för kunder i projektfrågor – från teknisk support till logistik
Ha ansvar för försäljnings- och serviceadministration
Göra beräkningar baserade på specifikationer och projektplaner
Utarbeta tekniska ritningar
Hålla koll på nya projekt via databaser och proaktivt kontakta beslutsfattare som arkitekter, konsulter, investerare och entreprenörer
Analysera projektdatabaser och bidraga till att ge leads till säljteamet på fältet
Hantera kalender och planering för serviceingenjörerna
Stöd till säljteamet med administrativa och operativa uppgifter
Behandla order samt månadsvis hantera fakturering av projekt
Fungera som organisationslänk mellan tekniska kontoret, service och säljare
Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning (gärna inom el) eller ett par års erfarenhet som elinstallatör eller motsvarande kunskaper.
Erfarenhet av projektstöd eller kundsupport.
God teknisk kompetens. Har du erfarenhet av KNX och/eller tekniska ritningar är det meriterande.
Flytande i danska i både tal och skrift samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är strukturerad och noggrann med stort kundfokus. Du är analytisk och löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du är stresstålig och gillar service på hög nivå. Du gillar att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med goda villkor.
I denna rekrytering samarbetar Somfy med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 – 763 988.
Välkommen med din ansökan!