OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning en dansktalande Customer Support till företagets nya anläggning i Arendal. Du blir en del av bolagets nya Customer Care-avdelning där man totalt sitter 25 personer som arbetar mot kunder på den nordiska marknaden.
I din roll kommer du att arbeta med telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller skicka offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger order via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. I snitt tar man ca 10-15 samtal per dag och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.
Sammanfattningsvis kommer du att:
· Ta emot inkommande samtal rörande beställningar, leveransbesked eller ändring av order
· Skapa offerter och anbud
· Behandla reklamationer och arbeta mot bättre kundnöjdhet
· Följa upp problem och förfrågningar tillsammans med övriga kollegor
VI SÖKER DIG SOM:
-Har tidigare erfarenhet av liknande roll eller arbetat i en serviceroll med god vana av att hantera kunder
-Talar danska på mycket god nivå i tal och skrift. God danska i tal är avgörande för att lyckas i rollen och går därför före skrift - språkkunskaper testas
-Talar och skriver flytande engelska
Som person är du strukturerad, initiativtagande och brinner för att erbjuda fantastisk service i varje kundkontakt. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Då rollen innefattar flera arbetsmoment krävs också att du kan prioritera rätt och inte stressar upp dig i onödan.
OM KUNDFÖRETAGET:
Thermo Fisher Scientific är ett bolag som förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggning i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag för att täcka en föräldraledighet som sträcker sig till 31/12 2021. Vi kan inte garantera en fortsättning men skulle det öppna sig är det aktuellt att uppdraget fortlöper även efter årsskiftet.
STARTDATUM:
1 Maj 2021.
ÖVRIG INFO:
· Omfattning: Heltid, dagtid
· Placering: Göteborg
· Kontaktperson: Dino Segetalo
· Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?