Dansktalande Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

NCC Business Services (NBS) levererar administrativa tjänster inom ekonomi till NCC:s bolag inom Norden. NBS har 120 medarbetare och hanterar årligen ett flöde med 1,6 miljoner leverantörsfakturor och 450 000 kundfakturor. Vi utför även löpande redovisning och rapportering som vidarebefordras till koncernstab ekonomi för sammanställning på koncernnivå.

Rollen hos oss

Till en av våra grupper inom leverantörsreskontra, Accounts Payable, söker vi nu en ekonomiassistent som i första hand ska jobba mot våra kunder i Danmark men även stötta mot Sverige och Norge. Gruppen består av cirka 10 personer som hanterar och kontrollerar flödet av leverantörsfakturor som passerar genom våra system. Vi löser problem och besvarar frågor både över telefon och mejl, gentemot NCC anställda och våra leverantörer.

Dina erfarenheter

Vi ser gärna att du har någon ekonomi relaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från bokföring eller från liknande uppgifter i större företag. Vi arbetar med stora flöden som hanteras via ett antal olika system, så tidigare erfarenhet av ekonomisystem samt vana från arbete i AP process, ser vi som en stor fördel. Har du ett intresse och erfarenhet från bokföringslagar och regler och frågor kring exempelvis representation och moms ser vi det som extra meriterande. Vi är en nordisk organisation vilket innebär att du måste vara flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift och just för denna tjänsten bör du även kunna danska i första hand i tal.

Dina egenskaper

Vi söker dig som älskar att arbeta med siffror och vill utvecklas inom ekonomi och bokföring i ett spännande och händelserikt företag. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.

Vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Hos oss är det du som påverkar din utveckling. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och Framåtanda.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta gärna Anna Nolsöe Westfahl, gruppchef på telefon 08-585 517 37. Registrera din ansökan och CV nedan så snart du kan intervjuer sker löpande, dock senast 2017-09-10. Placering på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

På NCC är vi djärva nog att tro att vi faktiskt kan förändra världen till något bättre. Därför kräver ett jobb här kreativt tänkande samt förmåga att samarbeta och hantera en mängd olika utmaningar. Vi älskar att se människor växa och tror att man gör det bäst i en vänlig och stöttande miljö. Välkommen till oss om du vill vara med om något stort - att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer. NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda. NCC Sverige utvecklar hus-, anläggnings- och infrastrukturprojekt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ök.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 augusti 2017

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


21 november 2024