Dansktalande ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en dansktalande ekonomiassistent inom reskontra till ett shared service center.

Uppdragsgivaren för denna möjlighet är ett nordiskt börsnoterat bolag som arbetar inom leverans av hållbara helhetslösningar för sådant som el, ventilation, vs och andra tekniska funktioner inom fastighet och anläggning.

Om rollen
Hos uppdragsgivarens SSC sitter du med en roll som ekonomiassistent och arbetar främst med leverantörsreskontra för samtliga bolag inom norden. Du tillhör ett leverantörsreskontrateam med nio kollegor och en digital medarbetare. Du rapporterar till chefen för leverantörsreskontra.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Utskick av fakturor med fel referenser

- Kontroll av fakturor

- Besvara frågor från organisationen och leverantörer

- Påminnelse- och inkassohantering

- Arbete med e-fakturor

- Bokslutsarbete och avstämningar

Detta är en konsultrekrytering, vilket innebär att du blir anställd konsult hos oss på Newr de första 6 månaderna och därefter blir du anställd direkt hos uppdragsgivaren. Denna möjlighet passar därför perfekt för dig som söker något långsiktigt där du får chans att utvecklas och ta nästa steg i din karriär!

Du utgår från uppdragsgivaren huvudkontor som är placerat söder om stan med goda kommunikationsmöjligheter. Omfattningen för tjänsten är heltid och du utgår från kontorstider 8-17, måndag-fredag.

Vem är du?
Vi söker dig som antingen är ny i rollen som ekonomiassistent alternativt har längre erfarenhet av rollen. Har du erfarenhet av Unit 4 ERP Agresso och leverantörsreskontra är det starkt meriterande. Du behärskar svenska och danska språket i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du trivs att arbeta i en större organisation med många kontaktytor. Även om du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter hjälps de åt och ställer upp för varandra i teamet. Du har en hög ansvarskänsla och jobbar för att teamet ska nå sina mål. Vi ser gärna att du har ett intresse för ett digitalt arbetssätt och vill bidra till avdelningens fortsatta framgång med utveckling av processer.

Missa inte denna möjlighet!
Urval sker löpande så tveka inte på att söka tjänsten! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att kontakta Newr - Anna Modin, anna.modin@newr.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Liknande jobb


21 november 2024