OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster. BNP Paribas Cardif bedriver idag verksamhet i 37 länder och har närmare 90 miljoner försäkringstagare.
BNP Paribas Cardif Nordic AB har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 och är moderbolag till de två försäkringsbolagen BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring AB, med filialer i Norge och Danmark. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. BNP Paribas Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 90 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se www.bnpparibascardif.se och www.bnpparibascardif.com.
BNP Paribas Cardif Nordics produktportfölj är omfattande. Den innehåller skräddarsydda försäkringslösningar inom personförsäkring. Med andra ord är det försäkringar kopplade till individen som innefattar bland annat sjukvårds- och olycksfallsförsäkringar, låneskyddsförsäkring samt livförsäkring.
Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en dansktalande handläggare till vår Kundservice.
Vi söker dig som vill arbeta i ett internationellt, expansivt företag och som trivs med att arbeta i högt tempo i en kreativ och föränderlig miljö.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att serva våra kunder och samarbetspartners för både den svenska och danska marknaden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att administrera nyteckning och ändringar av försäkring.
Du behöver behärska både det svenska och det danska språket, i såväl tal som i skrift. Har du dessutom goda kunskaper i engelska är det positivt.
Du får gärna ha erfarenhet från försäkringsbranschen och goda kunskaper i Office paketet.
Som person är du positiv och trivs att arbeta i grupp. Du är serviceminded, noggrann och har initiativförmåga samt förstår vikten av att bemöta kunder på ett professionellt sätt.