OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dansktalande Helpdeskmedarbetare IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen.Vi arbetar med uthyrning och rekrytering av IT-personal, funktionsåtaganden inom IT-support, förmedling och ansvar för IT-specialister samt personalomställningsprojekt.Företaget omsätter ca 150 MSEK och har drygt 300 anställda medarbetare runt om i landet.IT-Resurs AB ingår i Resurs-gruppen, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vår kund är ett ledande företag inom försäljning av persondatorer, servers och tillbehör.Till deras callcenter söker vi nu helpdesktekniker som talar danska.Tjänsten är på heltid och viss kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma.I arbetsuppgifterna ingår användarsupport via telefon och e-post samt registrering i användarhanteringssystem. Du bör ha någon vana av telefonsupport samt god kännedom om Microsofts operativsystem, Officepaketet, samt generella kunskaper om hård- och mjukvara.Det ställs stora krav på en duktig helpdesktekniker.Förutom tekniska kunskaper måste du vara pedagogisk, analytisk, älska att ge god service och ha ett "vinnande" sätt i telefon.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Då miljön är väldigt internationell är goda kunskaper i engelska en förutsättning för att klara arbetet.Välkommen att skicka din ansökan till oss!Urvalet kommer att ske löpande så det är en stor fördel om du är tillgänglig omgående.