Dansktalande Innesäljare Automotive till Exide Technologies

Arbetsbeskrivning

Exide Technologies är en av världens ledande leverantörer av avancerade energilagringslösningar för industrimarknaden och för fordonsmarkanden. För industrimarkaden designar, tillverkar och marknadsför Exide Technologies nuvarande och nästa generations batteriteknologier som används i ett brett spektrum av applikationer, från reservkraft (UPS, Telekom, och Utility) till olika BESS lösningar. Exide Technologies tillhandahåller service till den globala marknaden med batteriteknologi i toppklass, know-how och mervärdestjänster under många välkända varumärken så som Tudor och Exide. Exide Norden har ca 140 anställda varav ca 60 i Sverige. Läs mer på https://www.exidegroup.com/se/sv

Rollen
Vi söker nu en dansktalande Innesäljare som vill arbeta med framtidens lösningar inom energilagring inom området Automotive på den danska och svenska marknaden. Med hjälp av vårt starka produktprogram inom batterier och laddare ansvarar du för att vidareutveckla vår position på den danska och svenska marknaden. Det är en mycket viktig roll för Exide Technologies när det gäller att skapa förtroende och goda relationer med kunder och övriga samarbetspartners. I tjänsten kommer du att agera som spindeln i nätet både internt som externt. Du har ett mycket nära samarbete med övriga avdelningar där ni tillsammans tar fram bästa möjliga lösning utifrån kundens behov och önskemål. Tjänsten är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Mölnlycke, strax utanför Göteborg.

Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.

• Service och rådgivning till kunder i Danmark och Sverige.
• Ta emot förfrågningar och skapa offerter och övriga underlag till kund
• Orderhantering, offerthantering och produktsupport
• Arbeta nära utesäljare och logistik
• Leveransbevakning
• Uppdatera och underhålla kunddata

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och trivs med att arbeta med varierade arbetsuppgifter och med flera olika kontaktytor. Du har en hög servicenivå och vill ge kunderna den expertis och det engagemang som krävs för att nå framgång. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du har en positiv och ödmjuk approach och tycker om att arbeta i team.

• Har erfarenhet från försäljning, säljsupport eller kundservice
• Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera uppgifter samtidigt.
• God kommunikationsförmåga och en positiv, problemlösande inställning
• Är engagerad, självgående och har en god förmåga att samarbeta med olika team och avdelningar.
• Har goda kunskaper i danska, svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
• Goda kunskaper i Office Excel är meriterande.

Vi erbjuder
Vidare vill du arbeta i företaget för att du har tillgång till marknadens i särklass största know how genom kollegor och ett företag som funnits i Sverige i över 100 år och en koncern moder som är över 130 år. Du får arbeta i ett gäng som är jordnära, brinner för företaget och varumärket samt ”walks the extra mile” dvs gör det lilla extra för bästa kundservice och resultat. Du arbetar i en multinationell koncern men på något sätt ändå i en greppbar organisation med entreprenörsandan för ögonen.

Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2024
  • Ansök senast: 18 januari 2025

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Administratör Skövde

Administratör Skövde

16 december 2024

17 december 2024

17 december 2024