OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Rollen som supporttekniker innebär att du kommer ha löpande kontakt med kunder och hjälpa till med allt från felsökning, installation och underhåll av kunders IT-miljöer. Du kommer tillhöra ett team som arbetar dedikerat med IT-support och kommer hantera allt från typisk ärendehantering men även problemlösning och kundservice. Det är en stor variation i ärendenas komplexitet vilket gör att du blir utmanad i din roll dagligen. Tjänsten kommer att innebära kontakt med både
Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande roller så som inom servicedesk, teknisk support eller 1st-linesupport. Vi ser även att du kan komma med erfarenheter från utbildning med LIA-praktik. Du intresserar dig för IT och teknik i allmänhet och har en känsla för vad som är bra kundservice.
Vi söker dig som;
– Kunskaper i Active Directory
– Erfarenhet av Office 365
– Erfarenhet av Exchange
– Erfarenhet av Windows Server
– Är flytande i tal och skrift på svenska, danska och engelska
Som person har du ett stort tekniskt driv och som uppskattar att jobba i högt tempo. Du har förmågan att arbeta självständigt och så väl i team, och skulle se dig själv som en initiativtagare. Din kommunikation genomsyras av tydlighet och ödmjukhet där du har förmågan att anpassa dig till kunden och dennes behov. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är alltid mån om att leverera bästa service gentemot varje ärende du hanterar.
Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar IT-tjänster till företag, regioner och kommuner i hela Sverige. Tjänsten är ett konsultuppdrag med god möjlighet att bli överrekryterad längre fram. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: danska, dansktalande, firstline, Supporttekniker, Helpdesk, Servicedesk, Teknisk Support, 1st line, Support, IT, Data, Teknik, Nätverk, Active Directory, AD, Windows, Office365, Malmö, Heltid, Drifttekniker, Azure,