OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu behöver vi dansktalande supporttekniker till vår kund i Bromölla. Dina arbetsuppgifter Jobbet är skiftarbete, då arbetsplatsen bemannas 24/365. Som Supporttekniker hjälper vårt kundföretags kunder tillrätta när problem uppstår oavsett vilken IT-plattform kunden har.Detta sker i första hand via telefon direkt med användaren, men det finns även tillgång till second-line med spetskompetens som kan ta över ärendet.Även fjärrsessionsverktyg som möjliggör direkt åtkomst till kundens PC för att åtgärda problemet används.Vem söker vi?Meriterande är om du har goda kunskaper inom Windows-plattformar, S/390, AS400, kommunikation samt erfarenhet av drift och användaradministration. Du bör vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post.Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person med djup service- och ansvarskänsla.Viktigt att du behärskar engelska och danska flytande i tal och skrift. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco, och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag.Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Är du intresserad?Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden, varför vi vill ha din ansökan snarast.Ansök till tjänsten genom att registrera dig hos Adecco via denna länk http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/default.asp.