Dansktalande kravhandläggare till American Express!

Dansktalande kravhandläggare till American Express!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med toppklassig service och dessutom få värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande bolag? Då ska du inte missa denna chans att få utvecklas både professionellt och personligt. Ta chansen och vässa till ditt CV ytterligare.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en danskatalande kravhandläggare till American Express.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos American Express. Uppdraget kommer att vara på heltid. Det finns goda möjligheter att bli överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som kravhandläggare kommer du arbeta med att minimera risker, förebygga och förhindra ekonomiska förluster samtidigt som du vårdar kundrelationer och möjliggör spendering. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att ringa utgående samtal till företagskunder, men du kommer dessutom att ha hand om inkommande samtal och övrig administration. American Express ger dig en introducerande utbildning och därefter ingår du i kreditavdelningen som består av medarbetare som arbetar för att nå företagets högt uppsatta mål.

Du kommer till exempel att:
* Kontakta företagskunder som är sena med sina betalningar
* Informera kunderna om deras situation och lägga upp en plan för hur de ska gå vidare

Utvecklingsmöjligheter: Du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt samt ges en värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande bolag. Du får med dig erfarenhet från ett av världens mest respekterade varumärken.

VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare har erfarenhet av service eller kravarbete
* Har en god telefonvana
* Har en god analytisk förmåga
* Har goda kunskaper i svenska, danska och engelska i såväl tal som skrift

Det kommer vara meriterande om du har kunskap i något eller några av de övriga nordiska språken.
Vidare har du ett brinnande intresse för kundservice. Du är van att använda telefonen som arbetsverktyg och kan bemöta kunder på ett trevligt och professionellt sätt. Dessutom har du stor datorvana och kan klara av flera system samtidigt. En analytisk förmåga med gott sifferminne efterfrågas även i tjänsten.

Som person är du engagerad och strukturerad och har skinn på näsan då du ständigt kommer att jobba mot uppsatta mål. Eftersom arbetet till stor del innefattar kundkontakt är det viktigt att du är relationsskapande och serviceinriktad, samt har god kommunikativ förmåga, både verbalt och i skrift. Vidare är du en självgående och ansvarstagande person som trivs med en varierad arbetsbelastning.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående alt. enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gärdet
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och American Express önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resebyrå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024