Dansktalande kund- och garantiservicemedarbetare till e-handlare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Är du en person som brinner för att ge kunderna en förstklassig upplevelse i varje interaktion, och som behärskar danska på hög nivå? Då kan detta vara möjligheten för dig att ansluta dig till vår kunds internationella kundserviceteam, känt för sin positiva arbetsmiljö och starka sammanhållning.

Vi söker nu efter en dansktalande kundservicemedarbetare till vår kund med kontor i Sörred. Här får du chansen att arbeta hos en av Nordens ledande e-handlare inom köksmaskiner, köksredskap och inredning som har blivit utsedda till årets e-handlare av Pricerunner flertalet år. På företaget arbetar idag över 100 fantastiska medarbetare och de vill nu utöka deras lager med en kund- och garantiservicemedarbetare.

Som dansktalande kund- och garantiservicemedarbetare kommer du vara ansiktet utåt mot den nordiska marknaden men främst mot den danska marknaden. Det övergripande ansvaret kommer vara att ta emot reklamationer och samtal via mejl och telefon på främst danska. Du kommer även att ha ansvar för att upprätthålla kontakten med leverantörer och serviceverkstäder samt att registrera och följa upp ärenden i våra olika system och portaler. Med din utmärkta kommunikationsförmåga och serviceanda ser du till att kunderna får den förstklassig upplevelse.

I kundserviceteamet kommer du tillsammans med dina kollegor att möta nyfikna kunder via telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

Ta emot och besvara telefonsamtal, chatt samt mejl från kunder och hjälpa dem med leveransfrågor, beställningar, och produktionsinformation.
Göra behovsanalyser och guida kunden till den bästa varan och merförsäljning.
Ta emot reklamationsärenden via mejl och ser till att hjälpa kunden genom hela ärendet.
Orderhantering
Ansvara för fysiskt inkommande reklamationer
Koordinera felaktig produktinfo på webben mellan leverantör, webbansvarig och lagret
Följa upp kundomdömen

Vi söker dig som:
Har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
Har goda språkkunskaper i danska och engelska i tal och skrift.
Har erfarenhet av en liknade kundtjänstmedarbetare roll
Erfarenhet av att arbeta i SAP & Officepaketet
Är van att arbeta och förstå konsumentflöden
Är serviceinriktad och kommunikativ. Du har en naturlig fallenhet för att lyssna och förstå kundernas behov och har förmågan att kommunicera lösningar på ett tydligt och engagerande sätt. Ditt kundbemötande präglas av professionalism och en genuin vilja att hjälpa.


För att lyckas i rollen tror vi på att du är en person som beskriver sig själv som lösningsorienterad och stresstålig. I denna roll kommer du att hantera ett stort antal kundärenden varje dag. Du behåller lugnet även i pressade situationer och har förmågan att snabbt hitta lösningar på problem som uppstår. Med det sagt tror vi också att du är strukturerad och självgående. Du har förmågan att organisera ditt arbete och prioritera bland olika uppgifter för att säkerställa att kunderna får snabb och korrekt service. Du kan arbeta självständigt och tar initiativ när det behövs för att förbättra processer och arbetsflöden.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag om 6 månader där du initialt blir anställd som konsult hos OIO med chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda. Möjlighet till distansarbete erbjuds två dagar i veckan.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider 8:00-16:30
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Sörred
På grund av dåliga förbindelser med kollektivtrafik är det fördelaktigt om du har bil eller bor i närheten av kontoret i Sörredön
Fast månadslön, marknadsmässig
Kontaktperson: Hanna Lundblad


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2024
  • Ansök senast: 30 november 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024