OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Dansktalande kundserviceagent på Jollyroom
Till följd av vår expansion på den danska marknaden söker vi nu en driven person som vill jobba tillsammans med härliga kollegor i en ungdomlig och pulserande miljö. Vi söker dig som vill vara med på vår resa att bli Europas största e-handelsbolag inom barn-och babyprodukter. För att passa i rollen som dansktalande kundserviceagent tror vi att du brinner för att ge excellent service och att du trivs i en verksamhet med högt arbetstempo där den ena dagen inte är den andra lik.
Vi är en internationell arbetsplats där våra medarbetare talar danska, finska, norska, svenska och tyska. På ”skandinaviska” med en tysk accent lyckas vi ändå förstå varandra och har väldigt roligt tillsammans, både på och utanför arbetstid. I tjänsten som dansktalande kundserviceagent lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna, där vi söker dig som passar bra in i vårt befintliga team. Vårt team består av drivna, lösningsorienterade och positiva personer – därför är det viktigt att du besitter liknande egenskaper.
Vi tror att du har följande bakgrund:
- Flytande kunskaper i både skrift och tal i danska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke
- Meriterande med kunskaper i svenska men inget krav
- Meriterande med erfarenhet av kundservice inom e-handel
Vi är helt säkra på att du är:
- Serviceinriktad och pedagogisk
- Lösningsorienterad och flexibel
- Strukturerad
- Initiativtagande
Du kommer jobba med uppgifter som:
- Hjälpa kunder via telefon, email och chatt
- Reklamationshantering
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen
Vi som företag kan förutom arbetsuppgifterna ovan samt härliga kollegor erbjuda dig:
- En entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- En ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
- Start: Omgående
- Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov. Under sommar- och julsäsonger finns möjlighet att jobba mer
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Placering: Göteborg, I dagsläget Hisings Kärra, men under andra halvåret 2020 flyttar vi till nya fräscha lokaler på Sörred, Torslanda, i Göteborg
- Vid frågor kontakta: Therese Wassén, via therese.wassen@jollyroom.se
Tycker du att det mesta i denna annons låter spännande och känner du igen dig i vår kravprofil? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från samtliga rekryterings- och annonsleverantörer.