Dansktalande kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Talar du danska, engelska och svenska? Är du dessutom noggrann och har god servicevana? Här är tjänsten för dig som är intresserad av en utvecklande tjänst med mycket kundkontakt!
Vårt kundföretag Life Technologies söker nu en dansktalande kundservicemedarbetare på ett års vikariat.


Om företaget
Vår kund är världsledande inom betjäning av vetenskap och har cirka 70 000 anställda världen över. Deras uppdrag är att göra världen hälsosammare, renare och säkrare och hjälper med det sina egna kunder med delvis biovetenskaplig forskning och att leverera läkemedel till marknaden.
Genom deras främsta varumärken Thermo Scientific, Applied Biosystems, Invitrogen, Fisher Scientific och Unity Lab Services, erbjuder dem en god kombination av innovativ teknik, inköp av bekvämligheter och omfattande tjänster därtill.


Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team där ni alla har ett nära samarbete med varandra. Du kommer att arbeta självständigt men även i grupp, med att lösa kunders problem.
Dina arbetsuppgifter innefattar huvudsakligen:
- Kundkontakt via mail och telefon, primärt mot företagets dansktalande kunder
- Administration vid ärendehantering
- Vid behov även agera stöd för teamet mot de andra nordiska länderna
I din roll agerar du även lunchavlösare i företagets telefonväxel eller vid ledigheter.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten har du:
- God kommunikativ förmåga med en utpräglad servicekänsla
- Ett driv för att lösa problem och är stresstålig och ansvarsfull
- Mycket goda kunskaper i danska och engelska samt goda kunskaper i svenska (finska och norska är meriterande)
Vidare ser vi att du är positiv och engagerad och trivs med att använda telefon och mejl som ditt främsta redskap. Vi tror att du som söker är social och tycker om att bidra till en god stämning på din arbetsplats. Erfarenhet från kundtjänst är inget måste men anses meriterande.
För denna tjänst söker vi i första hand en dansktalande kundservicemedarbetare men välkomnar även dig med flytande kunskaper i övriga nordiska språk att skicka in din ansökan!


Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar hos vår kund på Kungsholmen i Stockholm. KFX HR-Partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, vår personal och våra kandidater.
Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-66 39 900 eller maila in din fråga till rekrytering.stockholm@kfx.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller mail.
Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 10 maj 2019

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024