OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Emploid har fått förnyat förtroende, och hjälper nu Unilin Nordic AB i deras rekryteringsprocess! Unilin, med varumärken så som Pergo och Quikstep i ryggen, är ett av världens marknadsledande golvföretag. Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet, där Unilin idag tillhandahåller allt från nya laminatprodukter och vinylgolv, till naturliga och vackra trägolv. Unilin har sitt nordiska huvudkontor placerat i Malmö, var de har avdelningar för finans, marknad, shipping och kundservice. Läs gärna mer om Unilin här: www.unilin.com, och Pergo här: www.pergogolv.se.
Om rollen
I rollen som dansktalande kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansiktet utåt och leverera förstklassig service till företagets kunder. Med telefon och mail som främsta arbetsredskap kommer du agera rådgivande mot kund, och med gedigen produktkännedom vara behjälplig i val av produkt, samt besvara frågor kring priser, leveranser och returer. Tjänsten är av administrativ karaktär, där du över mail kommer ta emot ordrar vilka du registrerar i affärssystemet SAP. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med kundtjänstteamet såväl som med andra avdelningar internt så som sälj, marknad och skeppning för att säkerställa en kvalitativ och positiv upplevelse för kund. Därutöver kommer du arbeta löpande med kunduppföljningar avseende köp, leverans och retur. Mer ingående innebär tjänsten:
- Hantera inkommande kundförfrågningar över telefon och e-post
- Administrativt arbete så som orderläggning i SAP
- Kontinuerligt och nära samarbete med interna funktioner och avdelningar
Om dig
För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare har du en stor vilja att arbeta med kunder där du värderar en högkvalitativ service och ett gott bemötande. Du förstår vikten av att vara ansiktet utåt för företaget du representerar, och ger därför gärna det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Att ta egna initiativ för att utvecklas och lära dig nya saker är något du gör med enkelhet, samtidigt som du värdesätter och kan fokusera på de grundläggande arbetsuppgifterna. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter.
För tjänsten är det viktigt med:
- Gymnasial utbildning
- Erfarenhet inom kundtjänst
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
- Flytande danska i tal såväl som skrift samt goda kunskaper i svenska
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Arbetstider: 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterar på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, B2C, customer service, norska, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg