OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Pratar du danska, har en passion för att hjälpa människor och vill jobba i en dynamisk miljö? Då kan detta vara rollen för dig!
NutraQ söker efter en dansktalande kundservicemedarbetare till deras kontor i Trollhättan. Här blir du en del av ett härligt team på ett snabbväxande och innovativt företag inom skönhet och hälsa. NutraQ har flera år i rad fått utmärkelsen Great Place to Work, här hjälps man åt och har kul tillsammans.
Deras nya fräscha kontor ligger på Innovatum i Trollhättan, hit tar du dig enkelt med tåg eller buss. På kontoret i Trollhättan kommer du att tillhöra det danska kundserviceteamet och jobba tillsammans med en sammansvetsad grupp på 4 personer, samtidigt som du är en del av kundserviceteamet i Danmark där också din chef sitter. Ni kommer även ha ett tätt samarbete med det svenska och norska teamet, tillika med övriga delar av organisationen.
Om rollen som kundservicemedarbetare på NutraQ
Som kundservicemedarbetare på NutraQ kan du förvänta dig en varierad arbetsdag, du kommer vara första kontaktpunkten mot kunder som behöver hjälp och rådgivning kring NutraQs olika produkter. NutraQ har flera olika varumärken som Olso Skin Lab, VitaeLab, Edge of Arctic och Vesterålens. Med god kommunikationsförmåga och en fingertoppskänsla för service kommer du se till att kunderna får bästa möjliga hjälp och rådgivning.
Du kommer även få möjlighet att jobba med försäljningsaktiviteter och bidra med att engagera NutraQs danska målgrupp och stärka kundupplevelsen i flera delar av kundresan. Huvuduppdraget blir att ge kundservice i världsklass samt att minska kundbortfall.
Dina arbetsuppgifter
• Ge rådgivning och support till NutraQs danska kunder via telefon och mejl på ett professionellt och vänligt sätt.
• Aktivt driva merförsäljning genom att identifiera och tillhandahålla relevanta produkter och tjänster.
• Ringa upp kunder för uppföljningssamtal och välkomstsamtal för att säkerställa en överlägsen kundupplevelse.
• Hantera administrativa uppgifter relaterade till kundserviceprocessen.
Kvalifikationer & erfarenheter
• Erfarenhet inom kundservice.
• Mycket goda kunskaper i danska, både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.
• Erfarenhet inom sälj är meriterande.
NutraQ erbjuder
För oss är det självklart att du ska må bra och trivas på jobbet och nedan är exempel på förmåner du får hos NutraQ:
• 37,5 timmars vecka. Arbetstiderna som gäller är 08.30-16.30 mån-fre.
• En arbetsplats med en fin arbetsmiljö och en ergonomisk arbetsplats med sitt/ståbord, ställbara stolar, balansbrädor m.m.
• Hybridlösning – två dagar hemma och tre på kontoret.
• Massage en gång/vecka under arbetstid.
• Personlig förbrukning av NutraQ´s produkter.
• Fri tillgång till kaffe, te, kolsyrat vatten och frukt.
• Gemensam frukost en dag/vecka.
• Goda förbindelser med kollektivtrafiken.
Vem vi tror att du är
För att trivas och göra succé i rollen som kundservicemedarbetare på NutraQ tror vi att du är en person som trivs med att arbeta i team. Du har god kommunikationsförmåga och är bekväm med att hjälpa kunde både i telefon och på mejl. Du tycker det är positivt med förändringar och är inte rädd att våga testa något nytt. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad person som gärna lägger lite extra krut på att förhöja och överträffa kundupplevelsen.
Eftersom du kommer vara ansiktet utåt för dansktalande kunder, är det viktigt att du känner dig bekväm med att prata och skriva på danska. Du kommer dock ha tillgång till en hel del hjälpverktyg och mejlmallar på danska som kommer göra det enkelt för dig att ge professionell rådgivning utan att vara helt flytande i språket.
Om tjänsten
• Omfattning: Heltid (37,5 h/vecka).
• Anställningsform: Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning hos NutraQ.
• Önskat startdatum: Omgående.
Om NutraQ
The NutraQ group is a leading international company within health and beauty industry.
We develop, produce and distribute a wide range of products directly to our customers through a digital subscription-based business model. Our company, which employs around 200 employees, is headquartered in Oslo, Norway, with branches in Sweden, Denmark, Finland, Netherlands, Belgium, the Czech Republic, Poland, Slovakia, France and Italy.
We are a diverse team of commercial specialist, Customer care and loyalty specialist as well as Business development, IT Finance and HR people. Our values: Brave, Innovative, Responsible and Respectful are very much present in our culture and working environment. We are therefore proud of the ´Great place to work´ certification representing a healthy and engaging organisation and work environment. You can read more about our company and brands on our website www.nutraq.com
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Nyckelord: göteborg, kundsupport, kundservice, skönhet, friskvård, administration