OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För oss på Synsam är kunden nr 1 och vi är därför väldigt glada att vi under våren kommer att bygga upp vår viktiga kundservicefunktion i Östersund - nu står vi redo att med öppna armar välkomna dig som vill vara med oss från start!
Vi söker dig som med ett stort driv, serviceanda och engagemang vill ge Synsams kunder världens bästa service via telefon, mail och chatt.
Om rollen
Vår kundservice, som tidigare varit outsourcad, kommer under våren att flyttas till Synsams toppmoderna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund och vi söker nu dig som vill vara med och bygga upp Nordens bästa kundserviceteam! Som Kundservicemedarbetare är din främsta uppgift att säkerställa att Synsam har nöjda kunder i hela Norden. Din uppgift är väldigt viktig - att hjälpa våra kunder med positiv inställning, hög professionalitet och kvalitet samt leverera ett kundbemötande i världsklass.
I rollen kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att besvara ärenden från våra kunder via telefon, chatt och mejl. Du kommer att få en gedigen utbildning i våra produkter och tjänster och tillsammans med ditt team och teamledare kommer ni ha en tät dialog för att nå din fulla potential inom kommunikation och kundbemötande.
Vem är du?
Vi tror att du har bäst förutsättningar att lyckas i denna roll om du har:
• Behärskat danska och svenska obehindrat i tal och skrift
• Erfarenhet av kundservice sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet från kundtjänst/callcenter
• Har du supporterat ärenden kring abonnemang och fakturor är detta extra meriterande.
• Datorvana och goda kunskaper inom Office-paketet
• Minst gymnasiekompetens och gärna inriktning ekonomi (ej krav)
Som person ser vi att du har ett starkt inre driv och att ge bästa möjliga service är det viktigaste för dig. Du sätter stor stolthet i att ge kunder bästa möjliga hjälp med sina utmaningar.
Vidare ser vi att du både ger och får energi i samspel med andra människor och är en utpräglad lagspelare. Du har en självsäkerhet blandat med ödmjukhet och flexibilitet som gör att du kan fatta beslut som blir bra för alla berörda parter. Dessutom är du kommunikativ och kvalitetsmedveten och van att arbeta i ett högt tempo med uppsatta mål.
Vi ser det även som naturligt att du delar och är en stark ambassadör för Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Ansökan
Känner du dig träffad av annonsen? Vad kul, då vill vi att du söker till oss!
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start under april månad. Kundtjänsten är öppen måndag-fredag mellan 08.00-18.00.
Ansökan sker via länken till denna annons. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så sök redan idag om du känner dig träffad av annonsen!
Om Synsam Group
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com