Dansktalande kundsupport

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN:

OIO söker för kunds räkning en dansktalande kundsupport. Du blir en del av bolagets Customer Care-avdelning där man totalt sitter 25 personer som arbetar mot kunder på den nordiska marknaden.

I din roll kommer du att arbeta med telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger beställningar via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. I snitt tar man ca 10-15 samtal per dag och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.

Det viktigaste för rollen är att du har mycket god danska, helst på modersmålsnivå, eftersom du primärt kommer att arbeta mot den danska marknaden. Har du även kunskaper i svenska är det ett plus men inget måste för att lyckas i arbetet.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Ta emot inkommande samtal rörande beställningar, leveransbesked eller ändring av order
Skapa offerter och anbud
Behandla reklamationer och arbeta mot bättre kundnöjdhet
Följa upp problem och förfrågningar tillsammans med övriga kollegor

VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av liknande roll eller arbetat i en serviceroll med god vana av att hantera kunder
Talar danska på mycket god nivå i tal och skrift. God danska i tal är avgörande för att lyckas i rollen och går därför före skrift - språkkunskaper testas
Talar och skriver flytande engelska


Som person är du strukturerad, initiativtagande och brinner för att erbjuda fantastisk service i varje kundkontakt. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Då rollen innefattar flera arbetsmoment krävs också att du kan prioritera rätt och inte stressar upp dig i onödan.

OM KUNDFÖRETAGET:

Thermo Fisher är ett bolag som förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggning i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag där tanken är att du efter 9 månader blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, dagtid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO:

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024