Dansktalande Kundsupport  till Senergia, Stockholm

Dansktalande Kundsupport till Senergia, Stockholm

Arbetsbeskrivning

DANSKTALANDE KUNDSUPPORT TILL SENERGIA; LEDANDE NORDISK GROSSISAT FÖR HÅLLBAR ENERGI
Solenergianläggningar, elbilsladdning och energilagring kommer snart att finnas överallt. Gillar du att leverera en hög servicenivå till professionella kunder i en framtidsbransch ska du läsa vidare. 

VILL DU TA PLATS OCH VARA MED OCH FÖRBÄTTRA VÄRLDEN?

VI SÖKER EN KUNDSUPPORT MED NÄSA FÖR AFFÄRER - DU KOMMER ATT ARBETA NORDISKT - MED FOKUS PÅ DANSKA MARKNADEN

VI ERBJUDER 
En nyckelroll som säljsupport i vårt ”storkundsteam” i ett snabbväxande entreprenörsdrivet företag i världens mest spännande och expansiva bransch – solenergi. Som kundsupport kommer du att vara den som ser till att kunderna får de leveranser de beställt. Du har en viktig roll att vara länken mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. På Senergia jobbar vi som ett team. Tillsammans tar ni utmaningen att växa företaget till helt nya nivåer. Den här resan har bara börjat.

OM TJÄNSTEN 
En av våra viktigaste roller som ställer krav på ordning och reda, ett stort kundintresse och att samtidigt ha näsa för affärer. Du får ta stort eget ansvar, du supporterar säljarna och servar kunderna. Du hanterar kundleveranser, löser problem och koordinerar internt.
Du jobbar primärt med våra största kunder 
Det är du som har koll på detaljerna och fångar bollarna innan de hamnar mellan stolarna.
Du supporterar säljarna, och tar inkommande samtal från både kunder, inköp och försäljning
Du tar emot och hanterar ordrar från kunder
Du har koll på och följer upp leveranser till kund
Du gör månatliga avstämningar och prognoser

Behöver vi säga att du kommer att bli en populär och uppskattad medarbetare?

KVALIFIKATIONER Du pratar danska, behärskar du flera språk är det meriterande.
Du har erfarenhet från liknande positioner inom kundtjänst eller säljsupport med fysiska produkter och vet hur du ska ta kunder.
Du trivs med att ha många saker igång samtidigt och förlorar inte kontrollen.
Du är noggrann och van att hantera datat i Excel och ERP / CRM system.
Du har en hög servicenivå, men kan också se affärsmöjligheter och merförsäljning.
Du drivs av att ta egna initiativ och att jobba i en framåtriktad bransch och företagskultur.
Du har jobbat i och känner dig bekväm med att jobba i CRM system och orderhanteringssystem. 
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Både i tal och skrift.

 

Placering i Stockholm.

ANSÖKAN
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen sdamarbetar Senergia med Isaksson Rekrytering och Bemanning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Peter Zethraeus: 0733-103608 ellert peter.z@isakssonrekrytering.se
Observera att vi av GDPR-skäl inte kan ta emot ansökningar via mail.

OM SENERGIA
Senergia är Nordens ledande specialiserade grossist inom hållbar energi. Senergia förser sedan 2018 den Nordiska marknaden med ledande produkter inom solenergi, elbilsladdning och energilagring och högkompetent teknisk rådgivning. Senergia är också drivande i att utbilda den svenska energimarknaden i hur solenergi, elbilsladdning och energilagring kan integreras. Med lokal personal och lokala lager i Sverige och Finland erbjuder Senergia trygga leveranser och en hög servicegrad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Senergia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024