OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Goodyear.
Om företaget:
Goodyear är ett av världens största däckföretag med ca 72,000 anställda och har produktion på 57 platser i 23 länder runt om i världen. Goodyear Nordic marknadsför framgångsrikt och säljer däck i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. I dagsläget finns ca 150 anställda medarbetare i Norden. För mer information om Goodyear och deras produkter besök: www.goodyear.com/corporate
Arbetsuppgifter:
I denna roll blir du en del av kundtjänstavdelningen som arbetar med service och support till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. I rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ingår du i ett team som ansvarar för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mejl från återförsäljare och kunder inom Sverige, Norge, Danmark och Finland. Dina arbetsuppgifter är att informera, guida och till viss del också sälja in Goodyears produkter utifrån kundens önskemål och behov. Arbetet är fartfyllt och du kommer att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt som att ge service över telefon, lägga ordrar, reklamera, logistik, planering och problemlösning. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen.
Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team om åtta personer och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.
• Informera och guida kunder samt sälja in Goodyears produkter
• Hjälpa kunder via telefon
• Lägga ordrar, reklamera, logistik och planering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Mycket goda kunskaper i svenska och danska, både i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet inom service samt god vana att hantera kundkontakter via telefon
• Kunskaper i Excel
• Erfarenheter av att arbeta i SAP är meriterande
För att passa i rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ser vi att du som person är energisk, flexibel, självständig och stresstålig. För att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna är du strukturerad och analytiskt lagd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och förstår vikten av att leverera förstklassig kundservice. Du värdesätter också en god kollegial gemenskap och kan konsten att samarbeta på hög nivå.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, B2B, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Goodyear, däck, bil, avancerad, Stockholm, omgående, norska, finska, danska, customer support
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund