Dansktalande kundtjänstmedarbetare till hälsobolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Är du en person som brinner för att ge kunderna en förstklassig upplevelse i varje interaktion, och som behärskar danska på hög nivå? Då kan detta vara möjligheten för dig att ansluta dig till vår kunds internationella kundserviceteam, känt för sin positiva arbetsmiljö och starka sammanhållning.

Vi söker nu efter en dansktalande kundservicemedarbetare till vår kund med kontor i Trollhättan. Här får du chansen att arbeta hos ett snabbväxande företag inom skönhets- och hälsobranschen som flera år i rad har blivit utsedda till Great Place to Work. Företaget värderar samarbete och en stark teamkänsla högt.

På det moderna kontoret i Trollhättan kommer du att bli en del av ett engagerat team som hanterar den danska kundservicen. Du kommer att samarbeta nära med både svenska och danska kollegor samt andra avdelningar inom företaget. Som kundservicemedarbetare kommer du att ha en varierad arbetsdag där du är kundernas första kontakt för support och rådgivning kring företagets marknadsledande varumärken. Med din utmärkta kommunikationsförmåga och serviceanda ser du till att kunderna får den bästa möjliga hjälpen.

I kundserviceteamet kommer du tillsammans med dina kollegor att möta nyfikna kunder via telefon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

Ge produktinformation och rådgivning
Hantera frågor kring betalningsalternativ
Genomföra uppföljningssamtal för att säkerställa kundnöjdhet
Ge tips och rekommendationer med fokus på att öka försäljningen

Vi söker dig som:
Har goda språkkunskaper i danska och engelska i tal och skrift.
Är samarbetsinriktad och nätverkande. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att bygga relationer, både inom och utanför din egen avdelning. Du ser värdet i att samarbeta för att uppnå gemensamma mål och är en duktig kommunikatör som kan skapa ett positivt arbetsklimat.
Är serviceinriktad och kommunikativ. Du har en naturlig fallenhet för att lyssna och förstå kundernas behov och har förmågan att kommunicera lösningar på ett tydligt och engagerande sätt. Ditt kundbemötande präglas av professionalism och en genuin vilja att hjälpa.


Om du har tidigare erfarenhet inom service-/försäljningsbranschen anses detta starkt meriterande. Behärskar du fler språk än danska och engelska är även detta meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi på att du är en person som beskriver sig själv som lösningsorienterad och stresstålig. I denna roll kommer du att hantera ett stort antal kundärenden varje dag. Du behåller lugnet även i pressade situationer och har förmågan att snabbt hitta lösningar på problem som uppstår. Med det sagt tror vi också att du är strukturerad och självgående. Du har förmågan att organisera ditt arbete och prioritera bland olika uppgifter för att säkerställa att kunderna får snabb och korrekt service. Du kan arbeta självständigt och tar initiativ när det behövs för att förbättra processer och arbetsflöden. Skulle du behärska fler språk än danska och engelska anses detta meriterande.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag om 6 månader där du initialt blir anställd som konsult hos OIO med chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda. Möjlighet till distansarbete erbjuds två dagar i veckan, måndagar samt tisdagar.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider 8:30-16:30 (37,5h/v)
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Trollhättan
Kontaktperson: Hanna Lundblad


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 4 oktober 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024