Dansktalande kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund söker vi en serviceinriktad dansktalande kundtjänstmedarbetare. Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.

Tjänsten
I den här tjänsten som dansktalande kundtjänstmedarbetare ingår du i den nordiska kundtjänstgruppen och ansvarar för den danska marknadens kunder. Du kommer arbeta på det svenska huvudkontoret med placering i Sollentuna. Initialt, under 6 mån, arbetar du som konsult via Placera Personal för att sedan övergå till en anställning hos kundföretaget.

Arbetsuppgifter
I rollen som dansktalande kundtjänstmedarbetare har du följande arbetsuppgifter:

• Besvara inkommande telefonsamtal från kunder som behöver hjälp med service, installationer och serviceavtal 
• Administration
• Förmedla serviceuppdrag till interna servicetekniker
• Registrera och ändra serviceavtal
• Rapportering och uppföljning
• Kontakt med servicetekniker, ordergrupp, säljkår och andra funktioner inom företaget

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten som dansktalande kundtjänstmedarbetare ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet
• Erfarenhet av att ha arbetat med telefonen som redskap
• Behärskar danska i tal och skrift
• God datorvana
• Ett tekniskt intresse är en fördel

För att trivas som dansktalande kundtjänstmedarbetare på företaget tror vi att du gillar högt arbetstempo, är stresstrålig och älskar att kommunicera med kunder via telefon. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har en förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du är noggrann, ansvarsfull, initiativtagande och levererar alltid goda resultat i tid.

Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via brev. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid / Tillsvidare
  • Publicerat: 1 oktober 2013

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024