OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uber fortsätter att växa och ska nu lanseras i Danmark! Vill du vara med på en tillväxtresa samt få påverka utvecklingen och starta upp ett nytt kundtjänst- team för den danska marknaden? Då är det här rätt tjänst för dig.
Om tjänsten
Som Customer Support Representative kommer du att arbeta för Uber Rides teamet med varierande arbetsuppgifter och driva ett flertal parallella aktiviteter. I din roll kommer du huvudsakligen att arbeta som support mot den svenska och danska marknaden med kontakt mot kunder och partners. Arbetsuppgifterna inkluderar bl.a. ansvar för intern och extern kommunikation och support mot kunder. Du kommer huvudsakligen att arbeta via mail men utgående kontakt via telefon och chattar förekommer.
Du kommer inledningsvis att uteslutande arbeta på Ubers kontor i Stockholm/Solna. Efter de inledande tre månaderna har du möjligheten till distansarbete ett par dagar i veckan.
I din roll som kundsupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Support mot Uber Rides kunder på den svenska och danska marknaden
- Intern och extern kommunikation
- Vara med och starta upp kundtjänsten inför lanseringen av Uber i Danmark
- Bidra med idéer, förbättringsförslag och en förståelse för den danska marknaden
- Översätta texter för den danska marknaden
Tjänsten som Customer support representative är ett konsultuppdrag på heltid med omgående och uppdraget är tänkt att löpa på tillsvidare. Arbetstiderna är förlagda 8:00-17:00 och arbete på helger förekommer.
Om dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundsupport eller motsvarande. Vi söker dig med gymnasieutbildning och som har mycket goda kunskaper i danska, engelska och svenska, likväl tal som i skrift. Viktigt för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och att du har god datorsystemvana.
Vidare ser vi att du är en framåt och initiativtagande person som gärna vågar ta sig an nya uppgifter och driva egna projekt. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och har hög integritet. Detta förutsätter att du har en god social förmåga och trivs med ett stort kontaktnät.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet inom kundtjänst/kundsupport eller likvärdigt
- Gymnasieutbildning
- Flytande i danska, svenska och engelska
- Systemvana
- Tar initiativ, är en problemlösare och kommunikativ
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Fanny Sandegren, fanny.sandegren@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Kundsupport, Kundtjänst, Uber, Stockholm, Telefon, Mail, Office-paketet, Svenska, Engelska, Danska Eats, Rides
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147