Dansktalande Kundtjänstmedarbetare till Yamaha!

Dansktalande Kundtjänstmedarbetare till Yamaha!

Arbetsbeskrivning

Är du flytande i danska, norska eller svenska och vet hur service av världsklass ska levereras? Har du dessutom intresse för motorbranschen och vill ta nästa steg i karriären? För Yamahas räkning söker vi nu dig som vill bli del av ett helt nytt kundtjänstteam!

OM TJÄNSTEN

För Yamahas räkning söker vi nu två kundservicemedarbetare som pratar flytande svenska och danska eller norska, alternativt norska och danska. Här får du chansen att vara med och bygga upp ett helt nytt team som tillsammans kommer jobba för att leverera en service av världsklass till sina kunder inom motorbranschen.

Vår kund är ett internationellt företag inom motorbranschen, som säljer kända högkvalitativa motorcyklar, båtmotorer, vattenskotrar och fyrhjulingar m.fl.. De sitter i fina lokaler i Sickla, ett stenkast från Slussen. Blir du aktuell för tjänsten kommer du bli en del av ett familjärt och öppet företag med starka värderingar och teamkänsla. Här finns även utvecklingsmöjligheter och medarbetarna gillar att ha roligt tillsammans.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Tjänsten är långsiktig med ambition till förlängning förutsatt att samarbetet fungerar bra. Arbetet är förlagt mån-tors: 07:45-16.30 & Fre: 07:45-15.30.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundärenden via telefon och mejl
* Uppföljning av sälj-leads
* Intern support med diverse administrativa arbetsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har 2-3 års erfarenhet av ett serviceinriktat arbete så som butik, café, restaurang
- Har en gymnasieexamen
- Har god datorvana
- Är flytande i danska och svenska eller norska, i både tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat som kundtjänstmedarbetare tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att trivas i tjänsten krävs det att du är nyfiken, lösningsorienterad och tycker om att hjälpa till där det behövs. Du har en naturlig förmåga för service och är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och har ett intresse för att ta kontakt med människor. Då ditt främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och mejl är det även viktigt att du trivs med att prata i telefon.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Yamaha Motor Scandinavia ingår i Yamaha-koncernen. Företaget är generalagent för koncernens samtliga motorprodukter som motorcyklar, båtmotorer, fyrhjulingar, tillbehör och reservdelar i Sverige, Norge, Danmark samt Island, Grönland och Färöarna. Företaget består av 58 personer som är fördelade på tre kontor i Sverige, Norge och Danmark.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2024
  • Ansök senast: 26 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024