OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett leende på telefon - Kundsupport när den är som bäst
Tjänsten som kundsupportsmedarbetare har en central och betydande roll i bolaget. Du blir delaktig i företagets utveckling och kommer att vara med att bidra till bolagets försäljning och kundvård.
Nu söker vi en dansktalande medarbetare som kompletterar vårt befintliga team på Kundsupport.
Om AutoConcept
AutoConcept erbjuder skräddarsydda och färdiga försäkringslösningar för fordonsbranschen. Vårt uppdrag är att det ska vara tryggt och enkelt att köpa och sälja begagnade fordon i hela Norden.
Ulf Coxner var med och startade AutoConcept 1999 med tanken att det ska vara både tryggt och enkelt att köpa och sälja begagnade fordon. Idag, 20 år senare är vi verksamma i hela Norden och många tusen bilhandlare och bilägare har lärt sig att det kan vara lika tryggt att köpa ett begagnat fordon som ett nytt – om du väljer AutoConcept.
Vi är idag ca 40 anställda som servar våra kunder från moderna kontorslokaler i Kungsbacka, strax söder om Göteborg. Med en passion för fordon och hög kunskap jobbar vi idag för att skapa trygghet för fordonshandlare och fordonsägare i hela Norden. Under åren har vi fått fina utmärkelser, bland annat Di Gasell fem gånger, Årets tillväxtföretag och VA Superföretag två gånger – men trots att vi växer så det knakar finns den familjära stämningen kvar i företaget.
Om jobbet:
På AutoConcept arbetar vi efter våra tre värdeord - Kundnytta, Enkelhet & Passion. Först och mest centralt står Kundnytta och en av anledningarna till att vi har hög kundnöjdhet och tillväxt är vårt team på kundsupport som varje dag levererar personlig service till våra fordonshandlare, generalagenter, verkstäder och fordonsägare.
I jobbet som medarbetare på Kundsupport fungerar du som säljstöd för våra fordonshandlare och fältsäljare på den nordiska marknaden.
Genom telefon kommer du att säkerställa att kunden får rätt information och service, ett bra bemötande och att de har den kunskap som krävs för att bli en lönsam kund till AutoConcept. Tillsammans med våra övriga team kommer du generera affärer på nya och befintliga kunder samt såklart säkerställa en förstklassig kontakt med våra kunder.
Vem är du
För att lyckas i rollen som medarbetare i team Kundsupport behöver du vara en framåtlutad person som brinner för att skapa långsiktiga relationer. Vi tror att du delar vår tro på förstklassigt kundbemötande och ständig framåtrörelse.
Du behöver besitta god kommunikativ förmåga då du dagligen har dialog över telefon med nya och befintliga kunder och talar och skriver flytande danska och svenska.
Vi ser gärna att du är social och har stort engagemang för dina arbetsuppgifter för att lyckas i bra i rollen.
Det finns för rätt person goda utvecklingsmöjligheter.
Vi erbjuder:
Vi är det lilla familjeföretaget som har växt och blivit en av de största i Norden inom vår bransch. Vi är fortfarande en stor familj som skapar resultat som ett lag med passion, kundnytta & enkelhet i fokus. Du får en central plats i bolaget där det finns stora chanser att utvecklas. Vi växer så det knakar och då behövs just du med på resan. Vi erbjuder utöver ovan också såklart marknadsmässig lön och ett bra förmånspaket samt ett modernt kontor med gratis parkeringsmöjligheter.
Om du vill arbeta i ett tillväxtföretag där tempot tidvis är högt, med öppenhet och engagemang, är du välkommen med din ansökan. Rekrytering sker löpande.
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är ett vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Goda möjligheter till förlängning för rätt person.
Maila din ansökan till: ansokan@autoconcept.se
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Skade-Kundsupportchef Marcus Hallén på marcus.hallen@autoconcept.se
Tillträde efter överenskommelse.
Arbetslivserfarenhet
Kundtjänstmedarbetare, 1-2 års erfarenhet (Meriterande)
Utbildning
Eftergymnasial utbildning kortare än två år (Meriterande)
Kompetenser
Kundtjänst (Krav)
Språk
Danska (Krav), Svenska (Krav)
Lön
Enligt överenskommelse