OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dansktalande Orderadministratör till en visstidsanställning.
Dräger är ett marknadsledande globalt företag inom medicin- och säkerhetsteknologi. Våra innovativa produkter, tjänster och lösningar skyddar och räddar liv i mer än 190 länder. Dräger är ett tyskt familjeföretag i femte generationen med ca 16 000 anställda och Dräger Norden har ca 180st anställda med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Vi letar efter nu efter en driven och engagerad person till vårt kontor i Göteborg för en visstidsanställning, fram till och med 31 december.
Du kommer att ingå i ett härligt Nordiskt team där vi stöttar varandra över avdelningar och landsgränser när det behövs. Din roll som orderadministratör mot vår danska verksamhet kräver att du är dansktalande.
Dina ansvarsområden:
I rollen som orderadministratör kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att vara orderhantering där du tar hand om inkommande förfrågningar i CRM365 och administrera bokning och leverans av demoutrustning. Du jobbar tätt ihop med säljteamet under orderprocessen för att säkerställa kundnöjdhet, t.ex. genom kundkommunikation, snabb beställning och leverans, fakturering enligt överenskomna villkor.
Utöver dina fokusområden kommer du även fungera som back-up för teamet vid behov.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en liknande roll inom orderadministration. I rollen krävs god systemvana och har du erfarenhet av att jobba i SAP och något typ av CRM-system är det meriterande.
Rollen kräver flytande kunskaper både muntligt och skriftligt i danska, samt engelska.
Du är noggrann och är lösningsorienterad i ditt arbetssätt, jobbar effektivt och kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är driven och jobbar bra självständigt, samt bra i team.
Processen
Vi kommer att jobba med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.