OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning Orderkoordinatorn mottar beställningar från återförsäljare i primärt Danmark men även Norge och Sverige, delvis via fax och mail men främst via telefon. Därefter registrerar han/hon ordern, undersöker tillgången samt lämnar besked om beräknat leveransdatum. Koordinatorn kontrollerar varutillgången antingen via datasystemet eller genom att kontakta logistik- eller inköpsavdelningen. Koordinatorn distribuerar sedan de varor som finns tillgängliga utifrån vilken prioritet de olika kunderna har. Denna prioritet är upp till koordinatorn att själv dagligen ta ställning till. Koordinatorn mottar ca 50 order under 3-4 timmar om dagen och spenderar resterande tid till att samordna dessa. Tjänsten är placerad på det nordiska huvudkontoret i Akalla, Stockholm. På avdelningen för ordermottagning arbetar idag 10 personer. Krav Teoretisk bakgrund Ingen specifik utbildning eller examen krävs men kandidaten bör vara inriktad mot något av de områden som denne kan utvecklas vidare i inom företaget; ekonomi, teknik, logistik, marknadsföring eller försäljning. Praktisk erfarenhet Erfarenhet från orderhantering/-mottagning är starkt meriterande. Allmän arbetslivserfarenhet är meriterande. Språkkunskaper Kandidaten skall tala flytande danska och engelska och vara bekväm med att använda språket i tjänsten dagligen. Övrigt Tjänsten är ämnad att vara en väg in i företaget för hungriga och dugliga personer som är i början av karriären. Det är därför viktigt att kandidaterna har ett långsiktigt intresse för denna tjänst. För att få en jämnare könsfördelning på vår avdelning ser vi gärna manliga sökanden. Lön enligt avtal. Personliga egenskaper Självkännedom, förmåga att hantera sig själv och motivation Personlig mognad Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätt perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Stresstålig Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Självgående Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. Sociala färdigheter och kommunikativ förmåga Samarbetsförmåga Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Muntlig framställning Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små eller stora grupper. Är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen.