OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
METTLER TOLEDO tillverkar och säljer vågar och vägningssystem, samt analys- och processinstrument för tillverkande företag och laboratorier. Koncernen finns representerad i 100 länder och har fabriker på 15 platser runt om i världen, bland annat Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen cirka 16.500 anställda och en omsättning 2019 på cirka 3,1 miljarder. USD. Mettler Toledo Nordic är en försäljnings- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo och Köpenhamn. I Finland och Baltikum är Mettler Toledo representeras av återförsäljare. I Skandinavien har vi cirka 190 medarbetare med en årlig omsättning på cirka 600 miljoner kronor.
I den här rollen kommer du att ansvara för de service- och installationsärenden som inkommer från företagets kunder i Norden. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem geografiskt med de ärenden som inkommer. Arbetet utförs från Mettler-Toledos nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av härliga kollegor tillhörande den nordiska Dispatchgruppen. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär, på det nordiska huvudkontoret arbetar du tillsammans med ca 65 kollegor. Din ersättning blir en marknadsmässig lön, friskvårdbidrag, rikskortet samt en trygg anställning i ett stabilt och världsledande bolag där många stannar länge.
Arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande felanmälningar samt svara på servicefrågor via telefon och mejl
- Informera, planera och dela ut service- och installationsuppdragen till de olika teknikerna
- Uppdatera serviceavtal i systemet
- Ge teknikerna support i de system som används
- Svara på offertförfrågningar gällande servicejobb
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
Efterfrågade kvalifikationer
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- Flytande svenska i både tal och skrift
- God förmåga att utrycka sig i skrift och tal på danska och engelska
- Förstå norska och kunskaper i SAP meriterande
- God organisationsförmåga med ett sinne för att lösa problem och en hjälpsam attityd
- Telefon- och datavana
- Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk/kundtjänst är ett krav
Som person är du kommunikativ och serviceinriktad samt socialt kompetent. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel. Du är också van vid att kunna hantera många saker samtidigt. Känner du igen dig på beskrivningen ovan och är redo att ta dig an nästa utmaning i karriären i ett framgångsrikt och världsomspännande företag så tveka inte att söka tjänsten!
Start: Omgående/Efter överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 8-16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mettler-Toledo med The Wofi. Frågor gällande tjänsten görs till Emil emil@thewofi.se Välkommen!