Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att vara med och starta upp Centrics nya servicedesk placerad i hjärtat av Sverige – Linköping.

Centric etablerar nu en servicedesk i Linköping och vi söker en dansktalande supporttekniker som vill vara med på en nystart och utveckling av Sveriges kanske bästa servicedesk! Vi har idag kunder som vi ska supportera och upprätthålla vår goda service till men vi ska också värva fler kunder och utöka tjänsten. Här kan du hamna i ett spännande sammanhang under lång tid av din karriär.

Arbetsuppgifter
Som dansktalande supporttekniker svarar du på ärenden via telefon, chat eller på mail där du i första hand hoppas kunna lösa så många ärenden som möjligt i ditt led. Är det ärenden som måste eskaleras vidare till 2nd line så dokumenterar du väl för snabb överlämning till dina kollegor.

Vi har kunder idag som vi supporterar med klassisk IT-support, där du är första kanalen in och tar emot ärenden. Det handlar om allt från lösenordsbyte till nätverksproblem samt många andra incidenter och ärenden som du kommer att hantera. Som om inte det skulle räcka så står Centric också med ett ben i retail. Vad innebär retail? Jo, Centric samarbetar idag med många av de mer välkända butikskedjorna, dagligvaruhandel samt apotek där vi erbjuder en helhetslösning för dessa retailkunder vilket innefattar kassasystemet (mjukvaran) och hela uppsättningen av en kassaapparat (hårdvaran). Vi installerar och supporterar dessa kunder och det är på servicedesken i Linköping ärenden relaterat till detta kommer tas emot.

Kanske blir du räddaren i nöden när kassan av någon anledning helt plötsligt slutar fungera och samtalet från butikspersonalen når just dig. Kön i butiken växer, butikspersonalen blir stressade och du på andra sidan telefonen behåller lugnet och försöker lösa problemet snabbt. Du löser problemet och blir räddaren i nöden; dagens hero!

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som älskar att lösa problem och har du möjlighet att leverera det lilla extra så gör du det mer än gärna. Du är nyfiken och proaktiv med målet att alltid leverera bästa resultat. Din servicekänsla och förmåga att skapa en positiv upplevelse hos kunderna är något som kommer väga tungt i denna rekryteringsprocess.

För att klara av arbetet i en servicedesk generellt så krävs det ett stort mått av tålamod och service och har du tidigare arbetat i en IT-support så är det meriterande. Vidare ska du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och danska.

Du som inte har någon praktisk erfarenhet av en IT-support kommer inte bli bortvald, du kanske är rätt person med rätt driv - det räcker långt. Vi på Centric tror på människor och vill du lära dig och vill du utvecklas så är vi aldrig en bromskloss.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Din arbetsplats kommer vara på vårt kontor i centrala Linköping, med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikation. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
 
Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Linköping så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och i Norge. Centric ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda i Europa.

Låter det intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2024

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-tekniker

IT-tekniker

20 december 2024

19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024